Sisällön tarjoaa Blogger.

Super helppo siemennäkkäri (G, M)

Mä yritän vältellä leivän syömistä, mutta joskus kaipaan jotain jonka päälle laitta "leivänpäällisiä". Syön aika usein riisikakkuja (joiden päälle tulee avokadoa ja lohta...aah), mutta ne on aika höttöä eikä niissä pahemmin oo mitään ravontoarvoja. Oon pitkään halunnut kokeilla tehdä siemennäkkäriä, sillä se vois olla hyvä vaihtoehto tähän leipäongelmaan. En oo kuitenkaan saanut aikaiseksi etsiä hyvää reseptiä ja käydä ostamassa erilaisia siemeniä...

Ratkaisu mun ongelmaan löytyi kuitenkin Citymarketin hyllyltä, josta huomasin Risenta -siemennäkkärileivontamixin. Se oli jopa tarjouksessa (muistaakseni 2,90e), joten sehän lähti tietysti mukaan. Pussi sisältää auringonkukan-, sesamin-, kurpitsan-, pellavan-, psyllium- ja chia-siemeniä. Siihen lisätään vain vettä ja vähän öljyä, sekoitetaan, annetaan hetki levätä ja sitten vaan uuniin. Näkkäriä tulee kaksi pellillistä. Mun tosin piti tehdä vain puoli pussillista, sillä meillä on tavallista kapeempi uuni, eikä olis muuten riittänyt pellit...

Siemennäkkäri

Mulle sopii tällänen superhelppo leipominen. Eikä tää tuntunut edes huijaukselta, sillä pussissa ei ole mitään muuta kuin siemeniä ja vaikka olisihan ne toki voinut käydä ostamassa erikseenkin, niin onhan tää nyt kätevää! Kiinnostais kyllä tietää mitä tää pussi normaalisti maksaa, sillä musta tuntuu, että tää tuli kyllä halvemmaksikin, kuin ostaa siemet erikseen. Onko joku sattunut ostamaan tätä normaalilla hinnalla?

IMG_3159

Ja hyvää oli! Päälle tietysti avokadoa...

 

2 kommenttia

  1. Mä oon monta kertaa kaupassa miettinyt, että onko noi hyviä. En oo raaskinut vielä ostaa kun ei ollut tietoa, että pystyisikö niitä sitten syömään :D Mutta täytyisi edottomasti nyt kokeilla! :)

    VastaaPoista
  2. Joo, hyvää oli! Kannattaa kokeilla! :)

    VastaaPoista