Sisällön tarjoaa Blogger.

Kesäinen halloumisalaatti

Kevättunnelmissa kun mennään, niin haluaisin jakaa teille mun lempparikesäsalaatin ohjeen. Ja kun mun reseptistä on kyse, on ohje ihan naurettavan helppo eikä mitään kokkaustaitoja tarvitse olla.

Kyseessä on siis halloumisalaatti ja kesäisen siitä tekee cantaloupemeloni, joka on yleensä hyvää vain kesällä. Vaikkei vielä kesä olekaan, nappasin viikonloppuna kaupasta mukaan melonin ja siitä se ajatus halloumisalaatista sitten lähti... Valitettavasti meloni ei ollut vielä kovin mehukas, joten tuunasin reseptiä sen verran, että lisäsin mukaan vähän jääkaapista löytyneitä viinirypäleitä. Ja miksei jotkut muutkin hedelmät kävisi, pääaisia on, että jotain makeaa on mukana, sillä juuri makean ja suolaisen liitto tekee tästä salaatista niin loistavan!

Mä ostin muuten ihan älyttömän hyvän cantaloupemelonin Stockan Hulluilta Päiviltä, mutta sille kävi niin surullisesti, että kun oltiin siitä vähän maistettu, laitoin sen jääkaapin alalokeroon, josta Rio ei sitä löytänyt ja mä unohdin, että se oli siellä ja luulin Rion syöneen sen kokonaan. Sitten kun meloni viimein löytyi, oli jo liian myöhäistä. Nyyh... Mutta pointti oli se, että hyviä meloneja on mahdollista löytää jo ennenkin kesää.

Tää ei muuten oo mikään mun keksimä resepti, vaan oon oppinut tän kaveriltani, jolla joskus vuosia sitten oli jotain säätöä jonkun kokin kanssa. Suhde ei kestänyt, mutta salaattiohje jäi onneksi ikuisesti elämään. Kiitos siitä siis kokille!

Eli tässä tää nyt kaikkien jaarittelujen jälkeen tulee:

1/2 pakettia halloumijuustoa

mielensä mukaista salaattia (mulla oli lehtisalaattia ja tammenlehtisalaattia)

kurkkua

suippopaprikaa (tavallinenkin paprika on ihan ok)

cantaloupemelonia

(viinirypäleitä)

hunajaa

Paista halloumijuusto pannulla kookosöljyssä, pilko muut ainekset lautaselle, heitä paistuneet juustot mukaan ja valuta hunajaa päälle. Ja siinäpä se sitten onkin! Salaattiainesten määrät voi  valita itse, mä tykkään, että melonia on aika paljon.

halloumisalaatti

 

 

2 kommenttia

  1. Heh, tunnistaakohan kokki tästä itseään? =D Tää on kyllä parasta salaattia!

    VastaaPoista
  2. Hehe... Jos joku tunnistaa itsensä, niin voi ilmoittautua tänne! Saa sitten meriitit itselleen tästä superhyvästä salaatista! :)

    VastaaPoista