Sisällön tarjoaa Blogger.

Banaanin- ja kananmunientäyteinen ruokavalio

Mä valitan usein Riolle siitä, kuinka se syö aina samoja ruokia. Jos se keksii, että joku on hyvää, se syö sitä joka päivä siihen asti, kunnes kyllästyy. Mutta vähän asiaa pohdittuani tajusin kuitenkin nolona, että niinhän mäkin teen... Oon tosi kaavoihin kangistunut ja varsinkin arkena syön lähes aina samoja asioita, kun mielikuvitus ja aika ei tunnu riittävän mihinkään uusiin kokeiluihin.

Tällä hetkellä mun suosikki on banaaniletut (siis ne joihin riittää vain banaani ja kaksi munaa). Ja kuten joku on saattanut huomata, olen syönyt niitä jo aika pitkään. Kummallista siitä tekee sen, että mähän en tykkää banaaneista. Lopetin niiden syömisen heti, kun itse pystyin päättämään mitä suuhuni laitan (olin varmaan saanut siis yliannostuksen banaanimössöä vauvana). Banaaniletut jostain syystä kuitenkin maistuvat erittäin hyvin. Joskus mun teki mieli myös laittaa banaania ja persikkaa rahkaan, mutta nykyään oon lopettanut rahkan syönnin. Ja kolmas asia, missä banaani maistuu, on Thaimaalaiset banaanilastut. Aah... ne vasta on hyviä! Musta tuntuu välillä vieläkin vähän oudolta ostaa banaaneja kaupasta ja melkein nolottaa, että joku kaveri näkee ja ihmettelee miksi mä ostan banaaneja.

No, niin takaisin asiaan. Mä oon vouhkannut näistä banaaniletuista täällä blogissakin varmaan jo ihan tarpeeksi, mutta pakko vielä vähän jatkaa. Mun versio reseptistä löytyy muuten täältä. Syön niitä siis monta kertaa viikossa ja eilen tein jotain ennen kuulumatonta, sillä en syönytkään niitä pensasmustikoiden kanssa niin kuin yleensä (koska ne oli loppu). Paistoin pannulla omenanpaloja kookosöljyssä ja heitin vähän kanelia päälle. Lisäksi laitoin vielä vähän Alpron soijamantelijogurttia. Ihan kelpo yhdistelmä myöskin.

banaaniletut

Riollakin on ruokajumitus päällä. Se on myös näköjään kertaheitolla muuttunut Eurooppalaiseksi, sillä se ei halua tällä hetkellä syödä riisiä ollenkaan. Sen tän hetken suosikkiruoka on munakokkeli, jonka kanssa se syö kanaa tms. ja paahtoleipää. Ja mun yllätykseksi ja iloksi se on alkanut myös juomaan smoothieta. Sen smoothieen tulee banaania, marjoja ja maitoa. Ja tiedättekö mitä? EI SOKERIA! Ihan uskomatonta! Pari vuotta siinä kestikin, että tottui yltiömakeudesta pois.

IMG_3262

IMG_3265

Näiden ruokailutottumusten takia meille kannetaan kaupasta banaaneja ja munia harva se päivä. Ja auta armias, jos toinen on vienyt viimeiset banaanit tai paketista löytyy vain yksi muna...

IMG_3264

 

Että semmosia banaanijuttuja tällä kertaa... Mun ois ehkä aika painua nukkumaan. Hyvää yötä ihmiset!

Ei kommentteja