Sisällön tarjoaa Blogger.

Super helpot kiharat kylpytakin vyöllä -katso ohjeet kuvina!

kiharat kylpytakin vyöllä

Oletko jo kuullut kiharoista, jotka tehdään kypytakin vyöllä? Mulle tuli tällaiset Instagramissa vastaan ja päätin kokeilla, sillä olen etsinyt hyvää ja helppoa tapaa, jolla mun luonnonkiharat hiukset saisi näteille kiharoille eikä vaan suttuiselle pörrölle. 

Mun hiukset on siis sellaiset, että ne kihartuu märkänä ja jos niille ei tee mitään, jää ne sellaiseksi epäsiistiksi pörhelöksi. Olin jossain vaiheessa melkein vuoden Curly Girl Methodilla, mutta lopetin sen, kun en senkään avulla saanut kiharoista ihan mieleisiä. Kirjoitin muuten Curly Girl Methodin lopettamista postauksen, joka on ollut pitkään mun luetuin postaus! Kiharat voi tietysti tehdä myös kihartimella, suoristusraudalla tai kiharruspuikolla (joka on laitteista oma suosikkini), mutta yritän vältellä hiusten kuumakäsittelyä ja siksi olen koittanut löytää jonkin tavan saada kiharat aikaan yön aikana nukkuessa. Olen kokeillut tehdä kiharat mm. sellaisilla patukoilla tai foliolla, joiden ympärille hiukset kiedotaan sekä pikkunutturoilla, jotka toimivatkin ihan hyvin, mutta onhan niissä vähän vaivaa laittaa eikä niiden kanssa ole kiva nukkua. Lisäksi olen testannut kieputtaa hiukset pannan ympärille, joka on vähän samantapainen tekniikka kuin tämä kylpytakin vyöllä, mutta se oli paljon hankalampi ja vei enemmän aikaa. 

Tästä tekniikasta tuli sitä kokeiltuani välittömästi aivan suosikki ja rehellisesti sanottuna, olen tehnyt nämä suihkun jälkeen joka kerta siitä lähtien kun muutamia viikkoja sitten opin tämän tavan!

Joten siksipä halusin vinkata tästä teillekin ja tein ohjeet, joilla säkin toivottavasti saat helposti kivat kiharat! Vähän kyllä nolottaa laittaa näitä kuvia, sillä näistä näkee paremmin kuin hyvin kuinka huonossa kunnossa mun latvat on ja kuinka paljon ne kaipaisi saksia... (mutta toisaalta kiharoina se ei näytä niin pahalta, heh). Mutta menkööt, sillä olen tästä tavasta niin innoissani! 

Eli tässä tulee: 

OHJEET HELPPOIHIN KIHAROIHIN KYLPYTAKIN VYÖLLÄ

Tee kiharat vähän kosteisiin hiuksiin. Itse laitan vyön aina hiusten pesun jälkeen, kun hiukset ovat jo puolikuivat. En käytä mitään aineita, sillä hiukseni kihartuvat helposti, mutta suoriin hiuksiin, jotka ei niin helposti kiharru, voi laittaa muotovaahtoa, kiharasuihketta tms. 

Etsi kylpytakin vyö tai jokin vastaava nauha. Mielellään melko paksu eli ei mitään silkkikimonon nauhaa. Itselläni on sellainen perus pörheän pehmeän kylpytakin vyö. 

Tee hiuksiisi jakaus ja aseta vyö keskelle päätä kuvan osittamalla tavalla. Laita toinen puoli hiuksista vyön pään kanssa saparolle, jotta ne pysyvät paikallaan aloittaessasi toiselta puolelta (parhaat ponnarit olisivat varmasti sellaiset pehmeät donitsit/scrunchiet, mutta mulla ei ole sellaisia, niin olen käyttänyt puhelinlankaponnareita). Ota edestä pieni suortuva ja lähde kierittämään sitä vyön ympäri taakse päin. Ota seuraavalle kierrokselle takaa hieman lisää hiuksia mukaan ja jatka kierittämistä. Jatka näin niin pitkään, että kaikki jakauksen sillä puolella olevat hiukset kiertyvät vyön ympäri ja kieritä loppuun asti ja kiinnitä häntä ja vyö ponnarilla. 

kiharat kylpytakin vyöllä

Avaa sitten toinen saparo ja tee sama toiselle puolelle. 

kiharat kylpytakin vyöllä

Sitten vain odotellaan! Itse nukun yön yli, mutta nyt kuvia varten pidin vyötä päivällä kolmisen tuntia ja kiharat onnistuivat siinäkin ajassa. Tärkeää on kuitenkin pitää vyötä niin kauan, että hiukset ovat täysin kuivat. Jos pidät vyön yön yli, kannattaa vyön hännät laittaa pään päälle kiinni, niin unissaan ei sotkeennu niihin. 

Kiharoiden kuivutta paketti avataan. Voit haroa kiharoita vähän sormilla auki, mutta älä missään tapauksessa harjaa, jotta kiharoiden rakenne ei mene rikki (tapa, joka omaksutaan varsinki Curly Girl Methodilla). Mun kiharat on yön jälkeen melko tiukat, mutta en silti hirveästi niitä haro auki, sillä ne kyllä alkavat siitä päivän mittaan löystymään. Pitäessäni vyötä vain tuon kolme tuntia, tuli kiharoista vähän löysemmät, jotka on itse asiassa enemmän juuri sellaiset, jollaiset haluaisin. Jos käytät lakkaa, voit vähän suihkia sitä, mutta mä oon pärjännyt hyvin ilmankin. 

kiharat kylpytakin vyöllä

Mulla on usein arjessa hiukset ponnarilla, mutta oon silti tehnyt kiharat, sillä mun hiukset on yleensä kivemman näköiset niin, kuin sellaisella epämääräisellä ei suorat-mutta ei kiharatkaan -tyylillä, jollaiset ne normaalioloissa on. Eikä kiharat siitä yleensä mene edes huonoksi, joten hiukset voi jossain vaiheessa avatakin, jos niin haluaa. 

kiharat kylpytakin vyöllä

Ja jotain tosiaan kertoo se, että olen todellakin tehnyt tämän joka kerta pestyäni hiukset siitä asti kun kokeilin tätä ensimmäistä kertaa!  Tämän laittoon kun menee ehkä viisi minuuttia, jos sitäkään ja nukkuminen on aivan mukavaa. Mä en tosin pese hiuksia kuin pari kertaa viikossa. Mutta jos sieltä löytyy muitakin, jotka ei päivittäin pese hiuksia, niin siihenkin on vielä vinkki! Laita kiharat hiukset seuraavaksi yöksi "ananakselle" eli löysälle nutturalle pään päälle käyttäen puhelinlankaponnaria tai pehmeää donitsia, niin kiharat säilyvät hyvänä vielä seuraavaankin päivään. Välillä mun kiharat on melkein parhaimillaan vasta seuraavana päivänä. Tää on myös tapa joka on jäänyt mulle Curly Girl Methodista ja se on tosiaan nerokas, sillä kiharat ei yön aikana pääse hinkkaantumaan ja sotkeentumaan tyynyä vasten, vaan pysyvät kasassa siellä pään päälle. Suosittelen testaamaan!

kiharat kylpytakin vyöllä

Joten menkäähän testaamaan kuinka helposti kiharat voi tosiaan tehdä! Vai oletteko jo testanneet? Olisi hauska myös kuulla onnistuuko nämä aivan suoriinkin hiuksiin vai onko enemmän helposti kihartuvien hiusten juttu. 

Kertokaa siis ihmeessä, jos kokeilette näitä! Mä en edelleenkään pysty vastaamaan blogin kommentteihin, mutta selvitän asiaa koko ajan! Luen kuitenkin kaikki tulevat kommentit ja keskustelua voi jatkaa myös Instagramin puolella @ferdanifamily

Kivaa uutta viikkoa!

P.S. Meidän reaaliaikaista elämää pääsee seuraamaan Instagramissa @ferdanifamily ja seurantaan kannattaa ottaa myös Facebook (Ferdani Family), jonne ilmoitan aina uudesta postauksesta!

1 kommentti