Sisällön tarjoaa Blogger.

Kun isi ostaa lastenvaatteita...


kun isi ostaa lastenvaatteita
Rio ei ole kovin paljoa osallistunut Pikku Myyn vaatteiden ostoon eikä se mua suoraan sanottuna ihan hirveästi ole haitannutkaan. Muutaman jutun se on sille ostanut, mutta ne ei ole kaikki olleet oikein mun mieleen, kun meillä ei oikein tuo vaatemaku kohtaa. Eihän se tietysti mun yksinoikeus ole päättää mitä Myylle laitetaan päälle, mutta koska se kiinnostaa mua enemmän kuin Rioa, niin mulle se homma on kuitenkin pääasiassa jäänyt.

Kun mä olin vielä raskaana, Rio osti Myylle kaksi hattua ja lapaset. Ihan kiva. Paitsi, että toinen hattu oli ehkä 2-vuotiaalle sopiva vaaleanpunainen "Nalle Puh" fleecehattu ja toinen Muumi-antennipipo. Siis antennipipo! Haha... Se olis tänä kesänä ollut ihan sopivankokoinen, mutta jotenkin se ei koskaan valikoitunut käyttöön. Myyhän nyt näyttää söpöltä vaikka muovipussi päässä, mutta jotenkin antennipiposta tulee vaan niin pahat ysärin alun fläsärit omasta lapsuudesta, etten vaan voinut laittaa sitä sille päähän. Nalle Puh-hattu on vielä liian iso ja voi olla se hukkuu johonkin ennen kuin se on sopiva... Nalle Puhissa nyt sinänsä ei ole mitään pahaa, mutta kun tää on tuollainen feikki ja jotenkin ihan väärän värinen. Lisäksi se näyttää tosi talviselta, mutta on ihan ohut. Hattuun kuuluu lapaset, jotka on pienemmän kokoiset ja ne nyt voi ottaa ehkä käyttöönkin, ettei Rio ihan loukkaannu.

isän ostamia vaatteita
 Isin ostamat iiiihanat asusteet

Myyn synnyttyä Rio osti vielä yhden trikoohatun (mikähän hattu-fiksaatio sillä on..?) ja pienet lammastossut H&M:ltä, jotka oli munkin mielestä oikein kivat. Eli osaa sekin yllättää! Ne oli kovassa käytössäkin, mutta nyt jääneet jo pieniksi. Lisäksi se on ostanut yhden mekon, myöskin Hennesiltä, mutta se on niin juhlava, ettei se ole ollut päällä vasta kuin kerran.

isi ostaa lastenvaatteita
Tää on kiva mekko, mutta se sopis mun silmissä lähinnä kesäjuhliin, joita nyt ei enää kauheesti ole tiedossa.

Yleensä mä oon aina myös se, joka valitsee Myylle päivän vaatteet. Muutaman kerran on kuitenkin ollut tilanne, että Rio on pukenut aamulla Myyn ja valinnut vaatteetkin itse, kun mä en oo niitä jostain syystä sille ensin antanut. Ja kahteen kertaan Myyllä on sen jälkeen ollut päällä t-paita ja vaaleanpunainen tyllihame! Just. T-paidassa ei ole ollut mitään vikaa, mutta tuo tyllihame sopii mun mielestä enemmänkin kotona (tulevaisuudessa) ballerinaleikkeihin kuin julkiseen käyttöön. Ja mä ite oon laittanut Myylle kesällä hameen kanssa aina sellaiset pikkupöksyt, ettei tarvii ihan vaippa vilkkuen tuolla kulkea. No, näillä kerroilla äiti on kyllä joutunutkin vaihtamaan vaatteet ennen kuin ollaan lähdetty ulos... Riolta ei aina myöskään ihan onnistu säähän sopivien vaatteiden vaitseminen ja se on saattanut olla laittamassa Myytä esim talvella ilman pipoa tai hanskoja ulos, kun se ei oo tajunnut, että vauva tarvitsee vähän enemmän vaatetta kuin se itse.

isin valitsemat vaatteet
Isin valitsema asu

Rio usein valittaa mulle, että miksi mä ostan Myylle niin paljon vaatteita käytettynä ja kyselee, että eikö lapsiraukka voisi välillä saada ihan uusiakin vaatteita (vaikka on sillä tietysti niitäkin!). Oon sanonut, että herra on hyvä ja ostaa sitten vaan, mutta että se vois kysyä multa ensin mitä sillä hetkellä tarvitaan eikä ostella pelkkiä hattuja tai jotakin turhaa. Niinpä se tuossa ennen edellistä palkkapäiväänsä yllättäen sanoikin, että voisi nyt ostaa Myylle jotain ja mä ehdotin, että tarvittais sille esim. välikausihaalari. Sitten asia vähän jäi ja mä ajattelin, että se unohtaa jo koko jutun palkkapäivään mennessä.

Mutta... kun leikilläni muistutin sitä, että senhän piti ostaa jotain, niin ette ikinä arvaa mitä se sanoi...!
Se sanoi, että joo, mä kattelin jo tuolta Gugguun sivuilta, mutta ei siellä oikein ollut mitään kivaa. Mutta oisko tämmönen haalari hyvä? Ja näytti mulle Mini Rodinin Pico-haalaria! Siis anteeks mitä?? Gugguusta meillä on joskus ollut puhetta, mutta en tiedä yhtään mistä se sen Mini Rodinin on keksinyt. Hahahaa...Olis varmaan pitänyt olla vaan hiljaa ja antaa sen ostaa se haalari, mutta sanoin kuitenkin, ettei me tarvita niin kallista ja ostettiin loppujen lopuksi Lindexin käytetty puku. Mutta ihan kiva ajatus kuitenkin.

Eli ihan hyvä, että Rioa kiinnostaa edes vähän osallistua näihin vaatejuttuihin, mutta mulle sopis, että tulevaisuudessa mä saan valita ja se voi sitten osallistua kustannuksiin, heh...

Onko muiden perheiden isät osallistuneet lasten vaatehankintoihin? Miten ovat onnistuneet siinä? Tai onnistuuko isältä päivän vaatteiden valitseminen?
  
P.S. Ota seurantaan myös Eat Hoop Loven Facebook-sivu sekä Instagram  (eathooplove)!

11 kommenttia

  1. Täällä ei isi oo ostellu vaatteita tytölle, mut jos aamulla joutuu tytön pukemaan menee varmalla valinnalla ja siitä mistä aita on matalin: laittaa samat vaatteet jotka on edellisenä päivänä ollut päällä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi itse asiassa tapahtuu aina meilläkin, jos Rio laittaa vaatteet! :D Nää balettihame-tapaukset on tapahtuneet, kun edellisen päivän vaatteet on olleet jo pyykissä...

      Poista
  2. Ei taida meillä kauheesti isi osallistua tyttöjen vaatteiden osteluun :D ja meilläkin menee isin valitsemana samat vaatteet kun edellisenä päivänä... tai vaihtoehtoisesti ollaan yöpuku päällä siihen asti että äiti kertoo mitä laitetaan päälle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, meilläkin on toi sama, että yöpuvussa ollaan siihen asti, että äiti kerkeää pukemaan päivävaatteet. :)

      Poista
  3. Voi apua! :D
    Meillä Riku on kaksi kertaa valinnut vaatteet, ekalla kertaa KESÄLLÄ puki Noalle paksun pitkähihaiset ja kaksi kokoa liian isot housut.. Toisella kertaa kolme kokoa liian ison jumppiksen.
    En tajuu miten se kaivaa aina vaatteet jotka on jemmaan ostettuja..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehehee... :D Ai teillä on toisin päin! Rio kun ei oikein ymmärrä, että talvella pitää pukea vähän enemmän vaatetta päälle. Ja se kans kaivoi sen tyllihameen jostain ihan muualta missä käyttövaatteita pidetään.

      Poista
  4. Voi apua! :D
    Meillä Riku on kaksi kertaa valinnut vaatteet, ekalla kertaa KESÄLLÄ puki Noalle paksun pitkähihaiset ja kaksi kokoa liian isot housut.. Toisella kertaa kolme kokoa liian ison jumppiksen.
    En tajuu miten se kaivaa aina vaatteet jotka on jemmaan ostettuja..

    VastaaPoista
  5. Jotenkin mua aina harmittaa kun luen tällaisia juttuja, "eikös lapsen isi saa pukea lapsensa" kunnes tajuun että meillä on täysin sama homma :D KERRAN mies on ostanut tytöllemme mekon, minä annoin kaksi vaihtoehtoa! :D Mutta kyllä hän oli silloin ylpeä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta ois ihan kiva, jos Rio osallistuis enemmän näihin vaatehankintoihin, mutta kun se ei oikein osaa ostaa mitään käytännöllistä, niin pitää vähän neuvoa, ettei rahat mee ihan hukkaan... :)

      Poista
  6. Ihan järkevästi meillä osaa mies pukea vauvan. No joskus kyllä pistän tai pistän laittamaan lisää päälle, kun mulla on itselläni helposti kylmä niin kuvittelen että lapsellakin on (uskon kyllä olevani oikeassa tässä asiassa, kun kädet on usein kylmät...) Vaatteita meillä on osteltu niin hankalasti, että ei ole osallistunut ollenkaan. Mä haluan kaikki vaatteet näin pienenä luomuna tai öko-texina, ja täälläpäin maailmaa (Uudessa-Seelannissa) on niin kallista ja vähän valikoimaa noista, niin vanhempani käydessään toi kilokaupalla Suomesta alennusmyynneistä ostettuja, oikeestaan kaikki meidän vauvanvaatteet muutamaa poikkeusta lukuunottamatta on noita. Olishan se ollu kiva päästä valikoimaan paikanpäälle mutta tämä meni nyt näin... Jotain olen nyt päässy itekin ostamaan, kun olen löytänyt oikeat nettikaupat, ja ostanu varastoon kivoja isommissakin koissa... Että vähitellen alkaa näyttää omanlaiselta sitten tuo vaatekaappi... Ei mua haittaa että mies ei mitään vaatteita osta, kysyn joskus mielipidettä ja joskus sellainen on ja joskus ei :D Toisaalta nyt kun asiaa ajattelen, olishan se oikeestaan aika söpöä jos se jonkun vauvanvaateen jostain hommaisi. Enpä ole tullut ajatelleeksi aiemmin...

    VastaaPoista
  7. Meillä on kans vähän tuota ongelmaa, että Rio ei meinaa pukea Myylle tarpeeksi päälle varsinkin nyt kun ulkona alkaa oleen jo oikeasti kylmempi... Siinä kyllä yritän sitä ohjeistaa, ettei toinen ihan paleltuis. Aika jännä, jos siellä on vauvanvaatteet kalliita ja vähän valinnanvaraa. Mutta hyvä, jos saatte niitä kuitenkin täältä! :)

    VastaaPoista