Sisällön tarjoaa Blogger.

Asioita, joita ei tapahtunut ennen äidiksi tuloa...

Pienten lasten äidit on usein vähän (tai vähän enemmänkin) väsyneitä ja vaikka yleisesti ottaen koen olevani ihan kohtalaisen järjissäni, niin myös minä olen saanut osani pienistä arjen sattumuksista, joita saattaa tapahtua, kun ei ole nukkunut ihan niin paljoa kuin pitäisi...

Kuluneen puolen vuoden aikana oon mm.

-mennyt vahingossa piilarit päässä nukkumaan. Ja tätä ei oikesti tapahdu koskaan! Ei vaikka olisin joskus tullut aamu kuudelta jostain yöriennoista, niin aina ne on muistettu ottaa pois. Nyt jokunen aika sitten kuitenkin nousin aamuyöllä vessaan aika epämiellyttävän tunne silmissäni...

-unohtanut ainesosia tutuista ruoista, joita usein laitan. Kesällä tein halloumisalaattia, jota teen aina samalla kaavalla ja syödessä mietiskelin, että miten se maistui niin tylsältä... Olin unohtanut laittaa makeutta tuovaa cantaloupe-melonia. Viime viikolla tein puolestaan lihapullia, joita tulee tehtyä ehkä parin viikon välein ja mun piti oikein miettimällä miettiä, että miksi taikina näyttää siltä, että siitä puuttuisi jotakin... Onneksi ennen uuniin laittamista keksin, että sipuli ja valkosipuli oli unohtunut!

-unohtanut palauttaa kirjaston kirjat niin pitkäksi aikaa, että lasku on kasvanut niin isoksi, etten saa lainata ennen kuin maksan sen. Pitäis mennä hoitamaan asia. Tosin en tiedä missä välissä tässä mitään kirjoja kerkeis lukemaankaan ja pelkään, että sama tapahtuis vaan uudestaan...

-unohtanut jotain kotiin, kun ollaan jo lähdetty ulko-ovesta. Tätä tapahtuu aika useinkin. Esimerkiksi viimeksi kun lähdin palauttamaan äitiltäni lainaamaa tavaraa, muistin vasta ulkona, että se tavara unohtui kotiin. Me asutaan kerrostalon ensimmäisessä kerroksessa ja oon muutamankin kerran jättänyt Pikku Myyn vain odottelemaan alaovelle, kun olen itse syöksynyt hakemaan sisältä jotakin unohtunutta, kun en ole jaksanut tunkea rattaiden kanssa takaisin hissiin.

-lisäksi meiltä on puolen vuoden aikana unohtunut mm. ulko-ovi auki kaupassa käynnin ajaksi (tää oli kyllä paha! Tapahtui, kun vietiin Myy pari viikkoisena ensimmäisen kerran ulos...), jääkaappi auki yön yli ja pakastin auki koko päiväksi, kun oltiin Haminan reissulla. Puolustukseksi kaikki ei ole ollut kuitenkaan yksin mun syytä, vaan asuu meillä eräs toinenkin, joka sekoilee välillä...




Lisäksi on ihan normaalia, etten muista vastata aina viesteihin tai muista mikä päivä on. En myöskään muista vanne-numeroni temppujärjestystä, mua pelottaa tehdä yksin mitään kangaspudotuksia, kun en ole varma kiedonko ne oikein ja olin unohtanut työpaikkani ovikoodin.

Tämmöstä. Pliis kertokaa, että tää on ihan normaalia ja muillekin äideille sattuu näitä! Ja, että joku päivä mä oon taas skarppi ja järjestelmällinen itseni...

P.S. Ota seurantaan myös Eat Hoop Loven Facebook-sivu sekä Instagram  (eathooplove)!

EDIT. P.P.S. Sopii jotenkin tähän niin hyvin, että kun nousin tästä koneelta, niin huomasin, että mulla oli paita väärin päin päällä... :D

9 kommenttia

  1. Haha, tuttuja juttuja vauvavuodelta! :D Ei sillä, olen hajamielinen edelleen vaikka vauva on vaihtunut pian kaksivuotiaaksi taaperoksi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, muakin vähän pelottaa, että tää olotila ei mee ihan heti pois... 😃

      Poista
  2. Totaaaa...kunhan nyt muistat kohtsiltään tulevalla keikallamme, että ET LIIKU ennen viimeistä veistä!! :-o

    VastaaPoista
  3. Kuulostaa niin tutulta xD . Terveisin 3 viikkoisen vauvan tuore äiti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onnea vauvasta! Ja varoitus, että hajamielisyys vaan pahenee ajan myötä... 😃

      Poista
  4. Haha! !ihania:) meillä on nuorin lapsi 2kk ja tässä yhtenä päivänä imuroin. Isäntä katteli sohvalla mua jotenkin kummallisesti ja kysyin että mitä nyt...no hän sanoi että tuumii vaan sitä,että koska mä muistan että olin jo aamupäivällä imuroinu:D. Ei voi muistaa!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua, toi on kyllä paha, jos aiheuttaa hajamielisyydellään itselleen lisää hommaa! 😂

      Poista
  5. Haha! !ihania:) meillä on nuorin lapsi 2kk ja tässä yhtenä päivänä imuroin. Isäntä katteli sohvalla mua jotenkin kummallisesti ja kysyin että mitä nyt...no hän sanoi että tuumii vaan sitä,että koska mä muistan että olin jo aamupäivällä imuroinu:D. Ei voi muistaa!!

    VastaaPoista