Sisällön tarjoaa Blogger.

Tänään meidän keittiössä...

tempeh ja mustekala
Tänään mä päätin tehdä ison satsin tempeh-kvinoaruokaa, niin että siitä riittäis syötävää moneksi kerraksi. Homma ei kuitenkaan mennyt ihan niin kuin Strömsössä... Lisäksi meidän keittiöön oli ilmestynyt jotakin pardon my french aivan ällöttävää!

Kun Pikku Myy ja Rio oli päiväunilla, sain mä rauhassa puuhastella keittiössä. Pistin tempehit, kasvikset ja kvinoat tulille ja ajattelin, että tässäpä mulla on ihanaa terveellistä ruokaa muutamaksi päiväksi. Marinoin tempehit makeassa ABC-soijakastikkeessa ja heitin sitä vielä valmiin ruoankin päälle mausteeksi, kun tuntui, että se oli jotenkin litkumpaa kuin yleensä. En sinänsä ihmetellyt asiaa sen enempää, kun Rio oli juuri ostanut sitä uuden pullon ja ajattelin, että ehkä koostumusta oli vähän muutettu. No ei ollut, sillä tajusin viimein, että olin käyttänyt vahingossa oisteri-kastiketta! Prkl... Pullot on vähän samantapaisia ja sopivasti siinä vierekkäin. Tuli taas tälläinen näitä ei tapahtunut ennen äidiksi tuloa -hetki ja kiukutti. Yritin korjata tilannetta laittamalla ruokaan vielä lisäksi sitä oikeaa ABC-kastiketta, mutta ei se kauheasti sitä enää pelastanut. Kyllähän sitä siis söi, vaikka siinä hieman outo sivumaku olikin. Eniten ärsytti, että nyt se mun terveellinen ruoka oli kyllästetty aivan turhalla suolalla ja sokerilla kastikkeita sinne loroteltuani, mutta en kuitenkaan raaski sitä poiskaan heittää. Pöh...

aasialaiset kastikkeet

tempeh-kvinoapannu
Tää kuva on vanha, kun tänään ei paljon huvittanut lautasta kuvailla, mutta vastaavanlaista ruokaa siis tein.

Kun olin syömässä, heräsi Riokin ja tuli kokkailemaan omaa ruokaansa. Siinä se naureskeli mun kämmille ja kaivoi pakastimesta jotain mini mustekaloja, joita se oli ostanut Aasia-kaupasta! Ollaan puhuttu tässä Myyn alettua maistelemaan kiinteitä, että tarjotaan tulevaisuudessa sille kummankin kulttuurin ruokia, vaikkei me itse aina toisen pöperöistä niin välitettäiskään. Ja ruoallehan ei koskaan saisi sanoa hyi, mutta nyt on pakko kyllä sanoa, että YÖK niitä mustekaloja... Vaikka syönkin lihaa eikä mulla olis varaa sanoa mitään tällaista, niin kyllä tuollaiset eläimen näköiset ruoat vaan puistattaa mua... Riolla ei ookaan ollut mitään näin inhottavaa sitten sammakonreisien!

Ystävällisesti se tarjosi niitä mullekin, mutta en ottanut.

minimustekala
Pahoittelut, että jaan tätä näkyä eteen päin...

Että semmoista menoa meidän keittiössä tänään! Mites, maistuisko sulle mustekala vauva?

7 kommenttia

  1. Ahahaa, nauratti. Varmasti kivoja kulttuurien yhteentörmäyksiä varsinkin keittiössä.
    Syöttekö te aina siis eri ruokaa ja eri aikaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo syödään, sillä Rio haluaa syödä joka päivä riisiä ja uppopaistaa kaiken öljyssä ja mä en... Toisinaan syödään kyllä yhdessäkin, mutta useimmiten eri aikaankin.

      Poista
  2. Yäääks toi mustekala!!!yhtään en oo ennakkoluuloinen,mut yäks silti:)

    VastaaPoista
  3. Yäääks toi mustekala!!!yhtään en oo ennakkoluuloinen,mut yäks silti:)

    VastaaPoista
  4. Mustekalat on mun herkkua! Noita pieniä en ole syönyt, mutta kalmaria kylläkin, nam. Mutta makunsa kullakin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rio tykkää kans kalmarista! Ja onhan noi mustekalat kai ihan yleisesti herkkua monelle. Ittee vaan puistattaa toi ulkonäkö...

      Poista