Sisällön tarjoaa Blogger.

Kukkahattunostalgiaa

kukkahattu
Me ollaan mun elämän aikana muutettu todella monta kertaa ja sen vuoksi mun vanhoja lastenvaatteita ei ole enää ollenkaan jäljellä. Ollaan joskus asuttu paikassa, jossa varasto oli kostea ja sinne homehtui viimeisetkin vauvanvaatteet. Niinpä olin aika yllättynyt, kun äiti toi Pikku Myyn synnyttyä sille mun vanhan kukallisen kesähatun. Yksi hattu oli sentään säästynyt!

Hattu on kai jonkinlainen ruotsalainen perinnemalli ja hauskaa on se, että mun äidillä on myös lapsuudessaan ollut samanlainen Ruotsissa asuessaan. Mun hattu ei ole kuitenkaan se sama, vaan mulle on joskus Ruotsista ostettu samallainen kuin äitilläkin oli ollut. Ja nyt samaa hattua saa käyttää myös Myy!

kukkahattu 60-luvulta
Kukkahattu 60-luvulta

kukkahattu 80-luvulta
Kukkahattu 80-luvulta. Musta ei ole oikein tätä parempaa kuvaa hattu päässä ja tämäkin on otettu sen vuoksi, kun olin laittanut mummon shortsit jalkaan. 

nostalginen kukkahattu
Kukkahattu -10-luvulta. Myylle hattu on vielä vähän iso ja se tulee kunnolla käyttöön vasta ensi kesänä. 

Kyllä vanhoissa vaatteissa vaan on nostalgiaa! Musta on kiva, että Myyllä on edes tämä yksi äidiltä peritty hattu ja siksipä nyt onkin tullut laitettua muutamia oikein erityisiä vaatteita talteen, vaikka muuten suurin osa meneekin kiertoon. Muotihan vaihtuu lastenvaatteissakin enkä mä kaikkia Myyn vaatteita alkais säilyttämään, sillä haluaisin varmasti ostaa mahdolliselle toiselle lapselle myös uudenaikaisia vaatteita, saatikka että Myy pukisi mahdolliset lapsensa vain ikivanhoihin vaatteisiin. Mutta muutama nostalginen perintövaate on varmasti monelle mieleen.

Löytyykö muiden lapsilta vanhempiensa vanhoja vaatteita käytössä?


P.S. Ota seurantaan myös Eat Hoop Loven Facebook-sivu sekä Instagram  (eathooplove)!

Ei kommentteja