Sisällön tarjoaa Blogger.

Vartalo 4kk synnytyksen jälkeen


vartalo synnytyksen jälkeen
Tänään on tasan neljä kuukautta siitä, kun Pikku Myy syntyi (ai kauhee kun aika menee vauhdilla!) ja ajattelin nyt vähän kertoa miltä mun kroppa tuntuu ja näyttää (iik!) tällä hetkellä.

Tänään, kun kävin vaa'alla, oli paino noin kilon enemmän kuin ennen raskautta. Ihan hyvin on siis kilot pudonneet, mutta kuten kaverinikin asian kauniisti ilmaisi, niin oonhan mä vähän pehmeempi kuin ennen. Mutta eihän tässä vielä hirveen kauaa aikaa ole vielä mennytkään, joten en jaksa kauheesti asiasta stressata. Eiköhän sitä pientä tiivistymistä vielä tapahdu treenin myötä, kun voimat tässä pikkuhiljaa palautuu.

Mutta mennäänpä ylhäältä alas, mitä kropalle tällä hetkellä kuuluu!

Pää

En oo nyt vuoteen tehnyt hiuksille yhtään mitään. Huh! Hiuksissa oli joskus liukuvärjäys ja vaaleita raitoja, johon oma väri on sulautunut ihan kohtalaisen hyvin mukaan, mutta onhan se vähän tuommoinen maantien värinen eikä siinä ole mitään kiiltoa. Hiusten värjäämisestä raskaus- ja imetysaikana ollaan montaa mieltä ja mä voisin ehkä muuten vaikka raitoja ottaakin, mutta mä pelkään että hormoonit muuttais värin vihreeksi tai punaiseksi! Joten ehkä vielä hetken odottelen. En oo myöskään leikannut hiuksia vuoteen... hups.

Oon myös kauhulla odottanut, että alkaako mun hiukset tippumaan imetyksen myötä, joka usein alkaa siinä kolmen kuukauden kohdalla. Toistaiseksi ei oo ainakaan mitään pahempaa hiuskatoa tapahtunut, vaikka jo kerkesin vähän säikähtää viime viikolla, kun mun hiuksia alkoi näkymään sängyssä, harjassa jne., mutta se taitaakin olla vaan sitä normaalia hiusten putoamista, jota ei raskausaikana vaan tapahtunut.

Kävin eilen passikuvassa ja en tiennyt olisko kuvan jälkeen itkenyt vai nauranut... Riokin sanoi sen nähtyään vaan, että "oho". Vähän näytin väsyneeltä ja silmän aluset oli tummat. Ja pakko myöntää, että näytin jokin verran vanhemmalta kuin vuosi sitten otetussa kuvassa! Apua...

Keskivartalo 

Imetys on hyvässä vauhdissa ja tissit sen näköisetkin. Hassua on kuitenkin kuinka niidenkin epänormaaliin kokoon on alkanut tottumaan eikä ne tunnu enää niin isoilta. Jopa Rio on tätä mieltä, vaikka kai ne on olleet koko imetyksen saman kokoiset. Saa sitten nähdä millaiset patalaput niistä muodostuu imetyksen jälkeen...

Maha on pienentynyt kai ihan kivasti. Ei oo ainakaan mitään valtavaa röllykkää enää, mutta ei se nyt ihan samaltakaan näytä kuin ennen... Mutta en mä siitä kauheesti jaksa stressata. Se ottaa tiivistymiseen aikansa jonka se tarvii ja vaikkei tänä kesänä oliskaan ihan semmoinen bikini body kun toivoisin, niin ehkä ensi kesänä sitten!

Mahassa näkyy vielä haaleasti tumma viiva eli linea negra, mutta sekään ei siinä varmaan kovin kauaa enää ole. Ja mähän olin kovin onnekas, enkä saanut ollenkaan raskausarpia.

Mä oon ottanut toisinaan kuvia mahastani ihan omaa vertailua varten, enkä ajatellut koskaan niitä minnekään julkaista, mutta nyt mietin, että mitäs hittoa, ihan normaaleja synnytyksen jälkeisiä kuviahan ne on, niin miksei! Nykyään äideille asetetaan niin hirveitä paineita, että muutaman viikon päästä synnytyksestä pitäis jo näyttää bikinimallilta. No, mä en ainakaan näytä, mutta ei se haittaa! Pääasia, että olo on hyvä ja pääsee liikkumaan. Kyllä mulla on aikaa kroppaa muokata vaikka loppu elämä, jos niin haluan, mutta Pikku Myy on vauva vaan hetken enkä halua käyttää sitä aikaa vartalokomplekseista murehtimiseen. 

Tämmöinen on siis "normaali" mamma synnytyksen jälkeen. Mun maha näytti varmaan vielä viikon synnytyksen jälkeen siltä, että sinne oli jäänyt toinen vauva, mutta alkoi se onneksi sitten hitaasti mutta varmasti pienenemään. Pahoittelut kuvien huonosta laadusta ja petaamattomista sängyistä.
synnytyksestä palautuminen
4kk synnytyksen jälkeen
Alavartalo

En nyt viitsi kauheen yksityiskohtaisesti mitään alapääjuttuja alkaa jakamaan, mutta sanotaan vaan, että kaikki on oikein hyvin eikä mitään ongelmia ole ollut. Hyppiminen ja juokseminenkin on alkanut tuntumaan hyvältä, mitä nyt pikkuisen olen niitä kokeillut. Trampoliinilla en sentään ole hyppinyt, joten en tiedä mahtaisko siinä käydä vielä vahinko...

Takapuoli ja reidet on myös normaalia paksummat, joka hieman häiritsee näin shortikauden alkaessa, mutta kaipa nekin siitä joskus vähän kutistuu. 

Eli tämmönen mä nyt oon. Oon tosi tyytyväinen, että mun vartalo on palautunut niin, että pystyn liikkumaan ja treenaamaan. Ja ehkä mä vielä joku päivä oo tyytyväinen sen ulkonäköönkin. Sehän on aika paljon vaan itsestä kiinni! 


 P.S. Ota seurantaan myös Eat Hoop Loven Facebook-sivu sekä Instagram  (eathooplove)!

9 kommenttia

  1. Kiva, että löysin blogisi! Meille syntyi poika nimittäin samana päivänä kuin teidän tytär eli 8.2 :) Onpa mukava päästä seuraamaan tismalleen samanikäisen vauvan arkea :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho! :) Onnea sinne ja ihania vauvapäiviä! Ja kiva, jos seurailet blogia!

      Poista
  2. Heippa, mulla on linea negra edelleen näkyvissä, vaikka synnytyksestä on yli vuosi aikaa.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, mä en itse asiassa edes tiedä kuinka kauan siinä yleensä menee, että häviää... Varmaan riippuu siitäkin kuinka tumma se edes on ollut. Mullakin varmaan haaleana se näkyy vielä pitkään. :)

      Poista
  3. Oot kyllä tosi hyvin palautunut synnytyksestä!! Ja ihanaa lukea välillä just tällaisia postauksia, että annetaan vartalolle edes vähän aikaa toipua,eikä oleteta, että se on heti kolmen päivän päästä samoissa mitoissa kuin ennen raskautta:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin ennen synnytystä vähän stressasin, että kuinkohan kauan palautumisessa menee ja kerkeääkohän "kesäkuntoon", mutta kummasti sitä synnytyksen jälkeen on tullut tärkeempääkin mietittävää. :) Ja ihan hyvin tässä palautuu näin pikkuhiljaakin ja stressaamattakin!

      Poista
  4. Pakko myöntää että kateus nousee sun kropasta :) Voikun itsekin palautuisin noin hyvin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai, no voi kiitos! :) Itellä ei ole ihan vielä yhtä hyvä olo, kuin ennen raskautta, mutta tämmöisiin tuloksiin nyt on päästy stressaamatta, vähän liikkumalla ja aika paljon herkkujakin syömällä... :)

      Poista
  5. Pakko myöntää että kateus nousee sun kropasta :) Voikun itsekin palautuisin noin hyvin

    VastaaPoista