Sisällön tarjoaa Blogger.

Mitä et ostaisi kirpputorilta?


Mä kierrän aika usein kirpputoreja sekä selaan tori.fi:tä ja huuto.nettiä. Ja nyt Pikku Myyn tultua oon myös tutustunut erilaisiin Facebook-kirppiksiin. Oon ostanut kirppiksiltä aika laidasta laitaan tavaraa ja löytänyt esim. joitain ihan mun lempivaatteita ja kenkiä kirppiksiltä. Pikku Myyn vaatteista suurin osa on hankittu käytettynä, sillä vauvoillehan on todella hyväkuntoista kamaa tarjolla, kun ne on niin vähän aikaa käytössä, joten mikseipä käyttäisi tätä ekologisempaa ja halvempaa tapaa hankkia tavaraa.


Mutta mitä mä en kuitenkaan kirppikseltä ostaisi?

-alusvaatteita Käytetyt alusvaatteet nyt on aika itsestään selvä no no, vaikka niitä joku kauppaisikin. Kaverilta oon saanut imetysliivejä, joka on tosi jees, mutta en tiedä ostaisinko niitäkään keltään tuntemattomalta...

-kosmetiikka ja meikit En ostaisi mitään kosmetiikkaa kirppiksiltä, vaikka pakkaukset olisivatkin avaamattomia. Eihän niistä tiedä kuinka vanhoja ne on tai onko niitä säilytetty vaikka jossain auringon paahteessa.

-rikkinäisiä tai likaisi tuotteita Kuka näitä edes kehtaa myydä??

-ilmaistavaraa Välillä ihmiset myy niin ihmeellisiä asioita rahan toivossa! Ei tulis mieleenkään ostaa mitään mainoskrääsää tai puhelinluetteloa, jotka myyjä on saanut ilmaiseksi.

 Kuvissa mun viime viikon löytöjä Myylle Ipanaisen kirppikseltä.

Ja vaikka paljon käytettyä ostankin Pikku Myylle, en sillekään ostaisi:

-leluja, joita ei voi pestä Tää vähän riippuu lelusta, mutta ainakin näin kuolaisikäisenä ostaisin mielellään semmoisia, jotka voi heittää ensin pesukoneeseen tai edes käsin vähän putsailla.

-alushousuja Nettikirppiksillä on pistänyt silmään, että aika monet myy käytettyjä lasten pikkuhousuja, joka on mun mielestä ehkä vähän outoa... Kun en itsekään haluais jonkun käytettyjä alushousuja käyttää, niin en mä niitä varmaan lapsellenikaan ostais. Ja nyt puhun siis vähän isompien lasten pikkareista. Semmosia vaipan päälle laitettavia pöksyjä oon kyllä parit ostanutkin.


Mites muut? Mitä et ostaisi kirppikseltä itsellesi tai lapsellesi?

13 kommenttia

  1. Ostatko kaikki vaipat uutena? Itse olen suurimman osan vaipoista ostanut käytettynä, joten olen järkeillyt että ihan hyvin voi ostaa myös alushousuja lapselle. Voihan ne pestä 60 tai 90 asteessa ennen kuin ottaa omaan käyttöön.
    En itselleni ostaisi käytettyjä alushousuja mutta lasten suhteen se on vähän eri asia. Aikuisena pikkarit voi käyttää loppuun asti kun taas lapset kasvavat niin vauhdilla, että alusvaatteet voivat jäädä pieniksi mutta olla silti hyvässä kunnossa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me on ainakin toistaiseksi käytetty vaan kertakäyttövaippoja (ja niillä varmaan mennäänkin), niin en oo oikeastaan ajatellutkaan asiaa noin. Kyllä mä voisin nimittäin kuitenkin käytettyjä kestovaippoja ostaa. Ja tottahan se on, että lasten alkkarit on vähemmän aikaa käytössä, mutta silti niiden kierrättäminen tuntuu vähän oudolta...

      Poista
  2. Mulle alusvaatteet on myös no no.Ja ihmettelen myös näitä myyjiä jotka myy esim. Jotain merkkihaalaria älyttömän kalliilla hinnalla ja sitten on polvet auki ja muutamia maalitahroja,mutta kun tämä on mini rodini!?!?
    Ihania löytöjä oot kyllä tehnyt,mä suorastaan rakastan kierrellä kirppareita,se on ehkä jopa vähän terapeuttista:) ja välillä tuntuu että mä pidän varmaan yksikseni toria pystys:D
    Ihanaa alkanutta viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, toi lastenvaatteiden merkkihulluus on jotakin, josta en (tietenkään) ollut ollenkaan tietoinen ennen vauvan saamista! Hullua kuinka joitakin merkkejä arvostetaan niin paljon, että vanhoista ja risoistakin voi pyytää hurjia hintoja... en voi vaan käsittää.

      Mutta kirppisten kiertely on kyllä niin kivaa ja joo ehkä vähän terapeuttistakin. :) Ipanaisesta mä en oo varmaan koskaan lähtenyt tyhjin käsin, se on vaan niin huippu paikka! Ja mikä parasta, siellä on kunnon kirppishinnat. Nääkin kaikki tais maksaa ehkä 8e. :)

      Poista
  3. Mulle alusvaatteet on myös no no.Ja ihmettelen myös näitä myyjiä jotka myy esim. Jotain merkkihaalaria älyttömän kalliilla hinnalla ja sitten on polvet auki ja muutamia maalitahroja,mutta kun tämä on mini rodini!?!?
    Ihania löytöjä oot kyllä tehnyt,mä suorastaan rakastan kierrellä kirppareita,se on ehkä jopa vähän terapeuttista:) ja välillä tuntuu että mä pidän varmaan yksikseni toria pystys:D
    Ihanaa alkanutta viikkoa!

    VastaaPoista
  4. Olen lueskellut blogiasi jo jonkun aikaa ja seurannut kivoja kuvia instagramissa :) Vähän jo pelästyin, että et kai lopeta blogia kokonaan kun luin postauksesi rantapallon puolella. Onneksi et!

    Mäkin päätin juuri aloittaa ihan uuden blogin kaikelle vauvahömpälle, jota en viitsi ruoka- ja leivontablogini puolelle kirjoitella. Niin paljon kaikkea mielessä, että ihanaa kun on nyt paikka jonne kirjoittaa pohdintoja tulevasta äitiydestä ja esitellä minikokoisia vauvanvaatteita.

    Jään innolla seurailemaan sun blogia myös tällä uudella sivulla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, kiitos kommentista ja kiva kun oot lukenut blogia! Sulla on kyllä niin ihana insta-tili ja niin hyvännäköisten herkkujen kuvia, että kattelen niitä aina kuola valuen! 😊 Ja mahtavaa, että aloitat vauvabloginkin! Pitää ehdottomasti tulla lukemaan! 😊

      Poista
  5. Oho hups! Unohtui ihan kirjoitella noista kirppisjutuista. Itsekin kiertelen tosi paljon kirppiksillä ja suurin osa omista vaatteista on kirpputoreilta. Koko touhuun tuli kyllä ihan uusi ulottuvuus tän raskauden myötä ja sen jälkeen en ole varmasti kertaakaan lähtenyt kirppikseltä ilman ihania vauvanvaatelöytöjä.

    Kävin muuten ekaa kertaa Ipanaisessa viime viikolla ja yllätyksekseni sielläkin oli pieni kirppispuoli. Mukaan lähti muutamat pienet pökät ja yöpuku vauvalle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kirppikset on kyllä ihan parhaita paikkoja tehdä löytöjä! Ja lasten vaatteista varsinkin, kun ne on yleensä niin hyväkuntoisia. Ipanainen on ihan mun lempi lastenkirppari Helsingissä. Vaikka se on niin pieni, löytyy sieltä melkein aika jotain ihanaa!

      Poista
  6. Tuossa niitä tulikin jo monta mitä en ostaisi. Ilmaisosastoilta tulee kyllä tehtyä valtavasti löytöjä ja minulla on se hyvä puoli, että teen niistä löydöistä paljon uutta kotiin. Esimerkiksi parvekkeelle olen väsänyt sisustusta ilmaisosaston löydöistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillekin on kannettu jonkin verran ilmaisroinaa, joista oon väsäillyt just joitain sisustusjuttuja. Toisen roska on toisen aarre! 😊

      Poista
  7. Mua ihmetyttää myös oikeasti rumat kasarivaatteet, joita ei taatusti kukaan osta sekä älytön ylihinnoittelu. 8 euroa kumppareista, joiden oikea hinta on 12 euroa eikä voi testata, että pitävätkö ne vettä. Öö ei kiitos!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kasarivaatteita voi käyttää ehkä jossain kasari- tai rumienvaatteidenbileissä, mutta ylihinnoittelua mäkään en ymmärrä. Kirppisten idea on kuitenkin enemmän se kierrätys kuin niinkään se tienaaminen. Välillä ihan naurattaa, kun kauppojen alennusmyynneistä voi saada tavaraa halvemmalla, kun joku pyytää vanhasta kirppiksellä!

      Poista