Sisällön tarjoaa Blogger.

Uusia terveyslemppareita keittiössä


Meidän keittiöön on ilmestynyt muutamia uusia tuotteita, joista oon aika innoissani.


Ensimmäinen on luomu tattari näkkileipä (Le pain des fleurs), joka ei kyllä muistuta paljoakaan tavallista näkkäriä, vaan on keveänä vähän lähempänä riisikakkua. Mä syön aika paljon riisikakkuja (avokadolla ja lohella!), mutta kyllähän ne vähän pahvilta maistuu. Näistä on tullut siis oikein kiva vaihtoehto riisikakuille, sillä näissä on enemmän makua ja kuituakin löytyy jonkin verran. Oon ostanut näitä Ruohonjuuresta sekä ihan K-Marketista.

tattarinäkkäriPäälle ei tarvii kuin avokadoa. Nam, nam...

Toinen uutuus on Lidlistä bongattu siemensekoitus. Näitä oli useampia erilaisia ja mä valitsin pussin, jossa on jauhettuja pellavansiemeniä, auringonkukansiemeniä, kurpitsansiemeniä sekä gojimarjoja ja chiansiemeniä. Tästä on tosi kätevä kaataa puuron tai mun uuden lempparin smoothie bowlin päälle ja pitää varmaan testata muitakin sekoituksia tän pussin loputtua.

siemensekoitus

Kolmas uutuus on K-marketista löytyneet pakastetut Pirkka granaattiomenan siemet. Tää on ihan super jees tällaiselle kiireiselle kotiäidille, jolla ei ole aikaa alkaa minkään kuorimisen kanssa nyhertää, mutta granaattiomenaa tekis mieli. Näitä voi kans vaan heittää jogurtin tms. päälle ja alkaa lusikoimaan. Kuinka helppoa! Granaattiomenallahan pitäis olla terveellisyyden lisäksi myös nuorentava vaikutus, joka ei olekaan mikään huono bonus. Lisäksi pussi oli melko halpa verrattuna tuoreisiin hedelmiin. Tuorehan on aina tietysti tuore, mutta mun mielestä seuraavaksi paras vaihtoehto on pakaste, sillä niissäkin on vielä aika hyvin vitamiinit ja ravintoaineet tallella. Ja kyllä välillä voi sortua pakasteeseenkin, jos samalla saa helppoutta!

granaattiomenansiemet

Lisäksi oon ostanut puskat minttua, basilikaa ja rucolaa, joita yritän parhaani mukaan hoitaa ruukuissa ja pitää elossa. On niin ihanaa, kun kotona on yrttejä ja kesällä niitä vois kokeilla kasvattaa parvekkeellakin.

Plussaa näissä kaikissa mun keittiön uutuuksissa on muuten se, että ne on aika edullisia, joka sopii hyvin tähän mun kevään säästökuuriin, joka ei oo mennyt ihan kauheen loistokkaasti...

Aikaisempia keittiön uutuuksia (jotka on jäänyt myös käyttöön) löytyy täältä.

Ei kommentteja