Sisällön tarjoaa Blogger.

Omenainen aamupuuro


Mä oon ruoan suhteen tunnetusti aika kaavoihin kangistunut ja kun keksin jonkun jutun, josta tykkään, syön sitä samaa sitten usein. Hyvät kombinaatiot pysyy aina samoina enkä useinkaan kokeile uusia yhdistelmiä arkiruoissa. Esimerkiksi puuron oon syöny jo monta vuotta kotona aina chiasiementen, mustikoiden ja raejuuston kanssa. Oikein maistuva ja toimiva kombo ja nykyään en oikeastaan oo edes halunnut syödä puuroa ilman raejuustoa, kun se sopii settiin niin hyvin. Viimepäivinä oon kuitenkin kaivannut vähän jotain uutta ja semmoista löytyikin kaupan hyllyltä Fazerin Alku -puuron muodossa.


Oon aikasemminkin syönyt Alku -kaurapuuroa ja se kyllä maistuu jotenkin paremmalle, kuin tavallinen puuro. Hiutaleet on semmosia isoja ja niistä tulee kiva koostumus. Nyt löysin omenalla ja inkiväärillä maustetun puuron, johon ei yllätyksekseni oltu lisätty kaurahiutaleiden lisäksi kuin kuivattuja omenan paloja, inkivääriä ja kauralesettä. Yleensä maustetut puurot jää multa kauppaan, sillä niissa on niin paljon lisättyä sokeria, joten tää olikin oikein positiivinen yllätys!

Alku omena ja inkivääri

Tein puuron laiskasti mikrossa, vaikka kattilassa keittämällä tulis kyllä parempaa. Jos mulla on nykyään vaapieni hetki aikaa syödä aamupalaa rauhassa, käytän sen muutaman ekstra minuutin mielummin ruoasta nautiskeluun kuin puuron keittämiseen... Sekaan lisäsin chiansiemeniä, pilkottua omenaa, pähkinä-marjasekoitusta ja vähän hunajaa.

IMG_7992

Ja oikein hyvältä maistui! Kuivatut omenan palat on kivoja sattumia, mutta inkivääriä en kyllä oikein maistanut ollenkaan. Lisukkeetkin toimi oikein hyvin, vaikka raejuustoa ei ollutkaan. Ihan kivaa vaihtelua aamuun ja varmasti syön tätä uudestaankin!

Ei kommentteja