Sisällön tarjoaa Blogger.

Salaattikausi on alkanut!


Tämä kaavoihin kangistunut kotikokkaaja on nyt ihan villiintynyt, sillä keittiössä on taas kokeiltu jotain aivan uusia makuyhdistelmiä! Mä tykkään kovasti salaateista, mutta jotenkin niitä tulee aina syötyä vähemmän talvisaikaan. Talvella kaipaan yleensä lämmintä ruokaa ja salaattia on ehkä maksimissaan lisukkeena. En suoraan sanottuna edes muista milloin olisin viimeksi kotona syönyt ruoaksi vain salaattia... Tänään kuitenkin ikkunasta tulvivasta auringon valosta tuli olo, että joskos sitä pistäis vihreetä lautaselle ja lähdin villisti sekoittelemaan salaattia jääkaapin antimista.


Ja niin syntyi lohi-tempehsalaatti!

Oon nyt innostunut aika paljon tempehistä, josta olen aikaisemmin tehnyt vaan lämmintä ruokaa, joten päätin laittaa sitä nyt salaattiinkin. Pohjaksi laitoin paria eri salaattia, kurkkua ja parsakaalia. Siitä ei oo muuten kauheen kauaakaan, kun tajusin, että parsakaali on hyvää myös raakana ja siitä onkin tullut ihan mun suosikki salaatissa! Tempehit marinoin hetken makeassa soijakastikkeessa ja suolatussa vedessä ennen paistamista. Lisäksi salaattiin pääsi kaapista löytyneet loimulohen jämät ja koska tykkään suolaisen ja makean yhdistelmistä, heitin mukaan vielä vähän viinirypäleitä.

IMG_8183

lohi-tempehsalaatti

Ja tästähän tuli oikein hyvää! Mä oon ihan ylpee itsestäni, kun oon alkanut vähän kokeilemaan uusia juttuja, enkä tee aina vaan niitä samoja varmoja valintoja. Ja vain kokeilemalla voi löytyä niitä uusiakin suosikkeja!

Aurinkoista keskiviikon jatkoa!

Ei kommentteja