Sisällön tarjoaa Blogger.

Joulukuu on täällä!


Kappas, sinne meni se marraskuu ja joulukuu alkoi! Vaikea uskoa, että ollaan asuttu jo täällä uudessa kodissakin kuukausi... Joulukuuhun kuuluu ehdottomasti joulukalenteri enkä mä vois edes kuvitella, ettei mulla joku joulu oliskaan sitä.
Haluan aina ehdottomasti kuvakalenterin, sillä eihän suklaata nyt joka päivä kuulu syödä. Monet kalenterit kaupoissa on vuodesta toiseen samoja ja tähän ikään mennessä alkaa tulla jo ongelmaksi se, että mulla on jo moni niistä ollut... Mä en myöskään suostu maksamaan ylettömiä summia paperin palasta, jota katsellaan vain vajaan kuukauden verran, joten ihanan kauniit, mutta superkalliit kalenterit, joita esimerkiksi Stockalta saa, jää valitettavasti pois laskuista.

Mulla jää kalenterin hankkiminen usein myös aika viime tippaan, jolloin saattaa olla, ettei mitään kivaa olekaan enää jäljellä. Niin kävi myös tänä vuonna, sillä hankin kalenterini vasta eilen. Olin jo valmistautunut kiertämään monta kauppaa läpi, että löytäisin sopivan, mutta homma hoituikin helposti, sillä löysin jo ensimmäisestä kaupasta hyvän kalenterin. Mauri Kunnaksen kalenterit on Muumien ohella olleet mun lemppareita jo lapsesta asti ja olikin mahtavaa löytää sellainen! Kunnakselta ei mun mielestä tuu uutta joulukalenteria joka vuosi ja tääkin oli näköjään viime vuodelta, mutta eipä sillä mitään väliä ole, kun mulla ei ole kuitenkaan sitä aikaisemmin ollut.

IMG_6990Tänään sai avata jo ensimmäisen luukun!

IMG_6989

Yritettiin illalla vielä etsiä Riolle suklaakalenteria, mutta niitä olikin paljon huonommin jäljellä. Osa kalentereista on ihan järkyttävän isoja ja kalliita (joissa on myös ihan liikaa päivittäistä sokeria varsinkin pienille lapsille...) ja pienemmissä halpiskalentereissa on yleensä ihan surkeeta suklaata... Kalenteri jäi siis ostamatta, mutta ei Rio siitä tuntunut olevan edes kauhean pahoillaan. Lupasin, että se saa katsoa mun kalenteria. Ja ehkä joskus jopa avata jonkun luukun, hehe...

EDIT. Riokin sai nyt kauppareissulta oman kalenterin. Just tommosen, jossa on ihan surkeeta suklaata... Mutta ainakin siinä on Minion!

IMG_6992

Millasia joulukalentereita teillä on? Vai onks se ihan turha juttu?

Jännittävää joulun odotusta!

Ei kommentteja