Sisällön tarjoaa Blogger.

Kalenteri 2016


Kun tuli esiteltyä tuo mun joulukalenteri, niin ajattelin esitellä myös mun uuden normikalenterin, jonka ostin samalla reissulla. Mä oon niin vanhanaikainen, etten tulis toimeen ilman perinteistä kalenteria, johon voi kynällä kirjoittaa enkä koskaan edes käytä puhelimen kalenteria. Kalenterin valitseminen onkin tarkkaa hommaa, sillä pitäähän sitä katsella seuraavan vuoden ajan lähes päivittäin (ellei sitten kyllästy kesken kaiken ja osta syksyllä uutta koululaiskalenteria...).


Hyvän kalenterin kriteerejä on monia. Se ei saa ensinnäkään olla liian pieni, mutta ei ihan valtavakaan. Kannet pitää olla nätit ja plussaa tulee siitä, että sisäsivuillakin on jotain kivoja kuvia. Tarkkana kuluttajana en tietenkään halua maksaa kalenterista ihan ylettömiä summia, sillä se on kuitenkin vain vihko. Ärsyttää esimerkiksi se, kuinka Muumi-kalenterit (jollainen mulla oli tänä vuonna) maksaa vähän turhan paljon vain sen takia, että kannessa komeilee Muumi ja sisäpuolelta se on kuitenkin ihan peruskalenteri, joita saa monilla muillakin kansilla. Tykkään myös kovasti Paulo Coelhon kalentereista, jotka näyttää kivoilta ja sisältävät ihania ajatelmia, mutta niissä on viikko jaettu kahdelle aukeammalle, joka ei oo kovin käytännöllistä.

Yleensä mulla siis menee aika kauan oikeanlaisen kalenterin löytämisessä ja vertaillessa saattaa joutua juoksemaan montakin kauppaa läpi. Tänä vuonna en ollut vielä oikeastaan edes kerennyt ajattelemaan koko asiaa, ennen kuin maanantaina joulukalenteriostoksilla tein jotain mulle aivan ennen kuulumatonta... Silmiini sattui nimittäin kivan näköinen kalenteri ja ostin sen siltä seisomalta ilman pahemmin edes vertailematta muiden kauppojen valikoimiin! Kalenteri vaan oli niin söpö ja lisäksi sopivan kokoinen ja -hintainen, joten mitäpä sitä asiaa pitkittämään.

IMG_6997

IMG_6998

IMG_6999Eikö se ookin söpö!?

Mun kalenteri on Presco -merkkinen ja siinä seikkailee kissa ja kettu. Kuvia niistä löytyy kannen lisäksi myös muutamilta sisäsivuilta. Kalenteri on englanniksi, joka voisi jollekin olla miinus, mutta mua se ei haittaa, sillä kyllä mä ne pyhäpäivät muutenkin muistan tai saan selville. Ja mikä parasta, pääsen käyttämään sitä jo muutaman päivän päästä, kun kalenteri alkaa jo ensi viikosta!

Joten, tervetuloa vaan vuosi 2016! Mä oon jo valmiina!

Ei kommentteja