Sisällön tarjoaa Blogger.

Matkabloggaajan identiteettikriisi


Mulla on tässä jo jonkin aikaa ollut pienoinen identiteettikriisi tän mun blogin kanssa. Vaikka olen blogin aloittanut matkablogina ja sen tänne Rantapalloon perustanut, koen välillä olevani vähän väärässä paikassa täällä kaikkien pro-matkabloggaajien seassa... Vaikka mä kuinka matkustamisesta tykkäänkin ja siitä on tietysti kiva kirjoittaa, en mä ainakaan tässä elämänvaiheessa edes matkustele kovin paljoa ja haluaisin kirjoittaa myös monista muista jutuista.
Ei kai kukaan kiellä, ettenkö voisi pitää lifestyle-blogia täällä Rantapallossakin, mutta luulen, että monet täältä blogeja lukevat etsivät juuri matkavinkkejä ja faktatietoa kohteista, joita ei pahemmin mun blogista löydy. Rantapallo on mahtava portaali ja täältä löytää oikeasti hyvin tietoa matkailusta, joten välillä tuntuu, etten haluais olla täällä sotkemassa mun hömppäjutuilla...

Oon siis jopa miettinyt johonkin muuhun portaaliin siirymistä, mutten yhtään tiedä mikä vois mulle sopia. Oon kyllä tykännyt olla täällä Rantapallossa, sillä taustatiimi on kiva, teknisiin ongelmiin saa aina apua ja yhteisiä tapaamisia ja koulutuksiakin järjestetään. Koulutukset onkin olleet tosi hyödyllisiä tälläselle tumpelolle, joka ei oo mikään tekniikan ihmelapsi ja siksi myös koen, että kaipaan jonkinlaista portaalin tukea, enkä ehkä haluaisi edes pitää aivan itsenäistä blogia.

Oon tietoisesti esimerkiksi vähän vältellyt kirjoittamasta raskaudesta ja vauvajutuista, sillä en tiedä kiinnostaako ne jutut ketään ja jotenkin tuntuu, etteivät ne edes kuulu tänne... Mutta toisaalta se on ainakin näin loppuvaiheessa asia, joka vaan pyörii aika paljon mielessä ja on osa mun tänhetkistä elämää. Kirjoitan blogia kuitenkin myös itseäni varten ja siitä on hauska myöhemmin katsella mitä milloinkin on tullut tehtyä.

Liikaa en edes haluaisi kategorisoida blogiani, sillä esimerkiksi pelkästään vauvajuttuja en todellakaan halua kirjoitella, reissuja ei nyt ole tarpeeksi ainoastaan matkablogiksi enkä elä tarpeeksi terveellisesti kirjoittaakseni vain terveys- ja hyvinvointijuttuja. Lifestyle on siis tarpeeksi laaja käsite, joka "antaa mulle luvan" kirjoittaa elämästä, parisuhteesta, perheestä, ruoasta, matkoista, työstä ja kohta kun taas pääsen jotain tekemään, niin vaikka vähän treenaamisestakin.

Mitä siis tehdä? Onko ehdotuksia? Saako täällä Rantapallossa kirjoittaa lifestyle-blogia vai pitäisikö siirtyä jonnekin muualle? Ja jos joo, niin minne? Olis tosi kiva kuulla kommentteja asiasta, sillä tää bloggaaja ei nyt oikeasti tiedä mitä tekis...

4 kommenttia

  1. Mää tykkään kyllä lukea matkablogeista muitakin juttuja kuin vaan reissuasiaa, sillä persoonan pitää näkyä! Kirjoitin iteki taannoin häistä ja olihan se vähän identiteettikriisin aiheuttava juttu, mutta totesin että mun blogi, mun säännöt. Jos se pallarien etusivulla jotain haittaa niin se on ikävä juttu, sillä blogista kuitenkin löytyy myös matkavinkkejä, kuten myös sulta. Ite en ainakaan panis pahakseni, ja onhan teidän monikulttuurinen elämäkin jollain tavalla matkailuun liittyvää!

    VastaaPoista
  2. En usko että ketään muuta haittaa jos pysyt Rantapallossa mutta kirjoitat ennemmän lifestyle-painotteista blogia. :)

    VastaaPoista
  3. Kiitos kommentista ja kiva kuulla, ettei ainakaan sua aiheen vierestä menevät jutut haittaa. :) Ja pitää itekin tosiaan muistaa, että omassa blogissa saa tietysti kirjoittaa mitä haluaa!

    VastaaPoista
  4. Kiitos kommentista. Joo, ehkä mä oon tehny tästä vaan itelleni ongelman, eikä muita taida edes haitata. Olkoot lukematta sitten, jos jotkut jutut ei kiinnosta. :)

    VastaaPoista