Sisällön tarjoaa Blogger.

Terveellisemmät viikonloppuherkut


Taas olis viikonlopun aika ja se aiheuttaa ainakin mulle usein sen, että tekis mieli syödä jotakin hyvää ruokaa tai herkkuja telkkaria katsellessa. Tänään siivosin lähes koko päivän ja olishan se nyt kiva istahtaa illalla urakan päätteeksi sohvalle namikulhon kanssa...  Nyt kuitenkin perinteiset herkut on mulla jonkin aikaa pannassa, jotta shortsit mahtuis kesällä jalkaan, mutta onneksi oon hyvä kehittelemään hieman terveellisempiä vaihtoehtoja, niin ei tarvii ihan kuivin suin olla.


Tässä siis mun tän perjantain terveellisemmät herkut, jotka sopii hyvin nautittavaksi vaikka leffaa katsellessa. Tai sitten lätkää katsoessa... Muahan lätkä ei kiinnosta ollenkaan, mutta siinähän se peli näyttää Riolla auki olevan.

Marjat (ja Fastin protskupannarit)

Kesä on ihan kohta täälä ja marjat! Tänään lähtikin jo mansikoita ja pensasmustikoita kaupasta mukaan. Mansikat ei vielä vaan oikein maistu miltään, joten pitää odotella kotimaisten kypsymistä... Mutta pensasmustikat oli hyviä ja ne onkin ihan mun suosikkeja! Ja marjojahan voi syödä ihan sellaisenaan, mulla nyt tuli taas nuo pannarit mukaan, hehe... Oon ehkä syönyt niitä viime aikoina jo vähän liikaa... hups.

SAM_1779

Vihannestikut ja maidoton dippikastike

Mä ostin tossa jokunen päivä sitten ihan mielenkiinnosta purkin kaurajogurttia. Se ei kuitenkaan ollut sellaisenaan ihan mun makuun, mutta oon yrittänyt kehitellä sille kuitenkin jotain käyttöä. Smoothien seassa se meni ihan hyvin ja sitten keksin tehdä siitä ja dippikastikejauhosta salaatinkastiketta, joka toimikin mun lohisalaatissa yllättävän hyvin. Ja siitä sitten muistuikin mieleen dippivihannekset, joita en ollutkaan syönyt pitkään aikaan, joten tein täksi illaksi semmoisia. Oon aikaisemminkin miettinyt miten vois tehdä maidotonta dippikastiketta, mutta mikään vaihtoehto ei oo kuullostanu kauheen hyvältä. Tää kaurajogurttiin tehty dippi oli ihan jees, mutta ehkä se toimi kuitenkin toimi vähän paremmin siinä salaatinkastikkeena. Laiskana käytin valmista dippijauhetta (oli oikein tuommoinen uutuus, jossa on vain luontaisia ainesosia), mutta reippaat ihmiset tietysti maustaa soosinsa itse.

maidoton dippikastike

SAMSUNG CSC

Popangles

Kaupassa katse hieman harhaili sipsihyllylle ja bongasin sieltä Popangles -pussin, jossa tekstin mukaan on pop cornia uudessa muodossa, eli lastuina. Tää oli sen verran mielenkiintoinen juttu, että piti oikein ostaa testiin. Eihän pop cornikaan mitään terveysruokaa tietysti ole, mutta aika hyvä vaihtoehto kuitenkin esim. sipseille, sillä niissä ei ole niin paljoa rasvaa ja kuituakin löytyy ihan kivasti. Nää oli tavallisiin maissilastuihin verrattuna tietysti vähän kuivakampia, mutta aika hyviä kuitenkin. Ja dipin kanssa toimi hyvin. Varmaan ite tehty cuocamole sopis näiden kanssa tosi hyvin, mutta en nyt jaksanut alkaa semmosta enää vääntämään, kun oli jo noita dippejä. Ja nää löytyi siis ihan S-marketista. En tiedä onko ees mikään uutuus, mutta mä en ollut ainakaan ennen huomannut.

SAM_1787

Popangles

Joten mikäs tässä on perjantai-iltaa vietellä, kun on eväät kunnossa!

Aurinkoista viikonloppua!

Ei kommentteja