Sisällön tarjoaa Blogger.

Superhelpot ja terveelliset proteiinipinaattiletut


Mä mietiskelen aika usein yöllä ennen unen tuloa, että mitähän sitä söisi seuraavana päivänä ja muutama yö sitten keksinkin ihan huippuidean! Ajattelin nimittäin kokeilla tehdä Fastin Protein Pancake Mixistä pinaattilettuja. Ja täytyy kyllä sanoa, että tää oli mun paras keittiöidea pitkään aikaan!


Letut syntyi yksinkertaisesti niin, että pannukakkujauhojen ja maidon (mulla taas mantelimaito) lisäksi lisäsin mukaan puoli pussia sulatettua pakastepinaattia ja vähän suolaa. Yleensä paistan letut kookosöljyssä, mutta nyt käytin oliiviöljyä, joka sopi mun mielestä paremmin. Tein näitä eilen ekaa kertaa ja taikinasta tuli vähän liian löysää, kun en ajatellut, että sulaneesta pinaatistakin tulee nestettä. Joten tänään kun tein lettuja uudestaan, laitoin vähän vähemmän maitoa ja ne pysyi paremmin kasassa. Tai sitten voi tietysti käytää tuoretta pinaattia, jolloin tätä ongelmaa ei tule.

Protskupinaattiletut

SAM_1769



Mähän oon joskus aikaisemminkin koittanut tehdä terveellisempiä pinaattilettuja banaanilettupohjalla (ohje täälä), mutta ei niistä ihan hitti tullut, kun ne maistuu kuitenkin banaanin takia vähän liian makeilta. Fastin pannarimixissäkin on vähän makeutta steviasta, joten näihin kannattaa ehdottomasti laittaa lisäksi suolaa.

Pinaattiletut oli koulussa yksi mun lempiruokia ja ainut einesruoka, jota joskus melkein kaipaan. Mutta nää oikeesti maistui ainakin mulle paljon paremmin kun perinteiset pinaattiletut, mikä on kiva, sillä onhan näissä ravintoarvotkin aika paljon paremmat.

Kyllä mullakin näköjään joskus välähtää! Jee!

Ei kommentteja