Sisällön tarjoaa Blogger.

Mitä olen oppinut 8 viikossa äitinä?


Pikku Myy saavutti eilen 8 viikon iän. Ja sehän on oppinut tässä ajassa jo vaikka mitä taitoja, mutta aloin myös miettimään mitä kaikkea oon ite oppinut tässä ajassa. Tietenkin oon oppinut kaikenlaisia käytännön asioita, kuten vaipan vaihtoa, kylvettämistä jne. mistä mulla ei ollut ollenkaan aikasemmin kokemusta, mutta myös muutamia muita asioita...


Olen mm. oppinut,

-käyttämään puhelinta vasemmalla kädellä (ja tämän taidon omaksuttua olen oppinut myös käyttämään oikeaa kättä, vaikka imettäisin oikealla puolella...)

-käyttämään myös läppäriä vasemmalla kädellä ja kirjoittamaan sillä yhdellä kädellä (kerran jopa viimeistelin postauksen vain yhtä kättä käyttäen!)

-laulamaan toisen ihmisen läsnäolessa, myös aikuisen! (mun suurin pelkohan on laulaa julkisesti, enkä ole aikaisemmin laulanut edes esim. Rion kuullessa)

-että, myös tyttölapset voivat hoitopöydällä pissata kaaressa, niin että pissa lentää vaipanvaihtajan naamalle (tästä tosin ei ole omakohtaista kokemusta, vaan tämä perustuu perimätietoon perheen toiselta aikuiselta)

-käymään supernopeasti vessassa (ja kummasti myös Rio on selviytynyt vessasta toisinaan hyvinkin nopeasti, kun oven takaa vain huutaa, että "nyt pois sieltä, tällä valuu kakka pitkin selkää!" ja tämähän on aika saavutus ihmiselle, joka viettää pöntöllä yleensä vähintään puoli tuntia ja ottaa aina puhelimen vessaan viihdykkeeksi mukaan)

-keinuttamaan sitteriä samalla, kun laitan ruokaa tai syön (olen itse asiassa oppinut tämän niin hyvin, että tein sitä kerran syödessäni, vaikka vauva ei ollut edes samassa huoneessa)

-että vaikka kuinka aikaisemmin ajattelin, että minustahan ei tule semmoista, joka koko ajan postailee Facebookiin ja Instagramiin vauvan kuvia, voi mieli yllättäen muuttua (aluksi päätin, että saan laittaa someen yhden vauvan kuvan viikossa, mutta se ei ole ihan pitänyt...hups)

IMG_8512

IMG_8519

IMG_8518

Niin, ja tästähän ei pitänyt tulla mitään vauvablogia...

P.S. Ja jos haluat nähdä lisää niitä vauvan kuvia (ja ehkä välillä jotain muutakin), niin ota seurantaan eathooplove Instagramissa!

6 kommenttia

  1. Kuule, mulla tuli nyt mieleen aika monta uutta ohjelmanumeroa sulle, joten treenaa vaan edelleen, mä jo myyn! Sirkusmaailma tulee hämmästymään. "Vavvasirkus" tulee saamaan tykkänään uuden merkityksen!! :-o

    VastaaPoista
  2. Oi miten kaunis tyttö! :)

    VastaaPoista
  3. Joo, meillähän on täällä jo tempputreenit kovassa vauhdissa! 😀

    VastaaPoista
  4. Hahhaa..! Mä kans keinuttelen ja hytkyttelen kaikkea mahdollista. Paras oli, kun kerran kaupassa heiluttelin kaurapuuro-pakettia ja ihmettelin, kun oli vähän hankala lukea tekstiä.... =D Ja tänään aamupalalla kans jalalla hytkyttelin sitteriä, vaikka vauva oli sylissä..

    VastaaPoista
  5. No onneks mä en oo ainut! 😃

    VastaaPoista