Sisällön tarjoaa Blogger.

Lempisuklaa


Mä oon aikamoinen herkkusuu ja jos en välittäisi ollenkaan kehostani ja hyvinvoinnista, niin söisin varmaan joka päivä jotakin hyvää. Normaalisti yritän kuitenkin syödä sokerittomasti, sillä eihän sokeri hyväksi ihmiselle ole ja ainakin mä koukutun sokeriin tosi helposti ja sitten ei oo enää kellään kivaa. Välillä kuitenkin on vaan saatava jotakin hyvää ja mä oonkin aika expertti kaikenlaisissa vähän terveellisimmissä herkkuvaihtoehdoissa.


Onneksi on olemassa myös vähän paremman omantunnon herkkuja, kuten vaikka raakasuklaa. Suklaahan nyt maistuu varmaan suurimmalle osalle ihmisistä, mutta perus markettien maitosuklaassa ei pahemmin ole mitään hyvää tekevää jäljellä, vaikka kaakao aikamoinen terveysruoka onkin. Raakasuklaassa ravintoaineet ovat tallessa, sillä niitä ei ole kuumennettu yli 46 asteen eikä suklaaseen ole lisätty maitojauhetta, soijaa, kemikaaleja tai valkoista sokeria.

Mä oon maistellut muutamia myynnissä olevia raakasuklaita, mutta nyt on löytynyt aivan ehdoton suosikki. Nimittäin Goodion Helsingissä valmistetut raakasuklaat! Katselin näitä paketteja jo raskausaikana, mutta silloin en viitsinyt kauheasti raakasuklaata syödä, joten ne jäi vielä kauppaan odottelemaan. Goodion suklaissa on kutakuinkin kaikki kunnossa, sillä ne on vastuullisesti valmistettu, makeutuksessa on käytetty kookospalmusokeria, levyt on sopivan kokoisia ja paketit ovat vieläpä todella kauniita. Ja tietenkin suklaa maistuu aivan ihanalta! Tai ainakin ne neljä makua, joita mä oon maistanut. Makuja on yhteensä 12, joten muutama mulla on vielä maisteltavana...

IMG_8438

IMG_8155

IMG_8929

Mä oon maistanut makuja Chai, Blueberry, Cool Mint ja Citrus, joista Chai on mun lemppari. Citrusta maistoin vaan Ruohonjuuren maistatuksessa, joten siksi siitä ei ole kuvaa. Vaikka nää maksaa tietysti enemmän, kuin tavalliset kaupan suklaalevyt, on musta parempi panostaa laatuun eikä määrään ja tämmöisestä herkusta maksaa ihan mielelläänkin vähän enemmän.

Joten joskus niinä hetkinä, jolloin on vaikka neljättä tuntia yrittänyt laittaa rääkyvää vauvaa nukkumaan, on musta ihan ok syödä vähän tämmöstä suklaata. Tai ei itse asiassa ihan vähääkään, vaan koko levy (joka on onneksi vain 48g), sillä en mä ainakaan pysty ottamaan tästä vaan paria palaa kerralla, kun on vaan liian hyvää...

Goodiolla on muuten myös maidottomia jäätelöitä. Pitää varmaan joskus niitäkin testata!

Onks nää muille tuttuja? Mikä on lempparimaku? Eli mitä mun kannattais maistaa seuraavaksi, hehe?

4 kommenttia

  1. Noi suklaat on niiiin hyviä!

    VastaaPoista
  2. Noi suklaat on parhaita! Mun lemmpareita on chain lisäks harmony, kannattaa ehdottomasti kokeilla!

    VastaaPoista
  3. Se on vissiin se missä on lakritsaa...? Täytyy kokeilla, vaikka en yleensä innostukaan kauheesti lakritsan ja suklaan yhdistelmistä.

    VastaaPoista