Sisällön tarjoaa Blogger.

Hynttyyt Yhteen

Vietän villiä lauantai-iltaa kotona (miten musta aikaa tuntua, et nää mun jutut aika usein alkaa näin...) Hynttyyt Yhteen -dvd:itä katsoen. Nuoremmille tiedoksi, että Hynttyyt Yhteen on ihan mahtava suomalainen tv-sarja 90-luvun alusta, jota oon katsonu lapsena äitin kanssa. En ehkä sillon ihan tajunnut kaikkia juttuja, mutta silti se oli musta tosi hauska. Sarja kertoo Vapun (Eija Vilpas) ja Virpin (Hannele Lauri) vauhdikkaasta yhteiselämästä saman katon alla miehiä pokaillen ja hauskaa pitäen. Myöhemmissä jaksoissa Vappu menee jopa naimisiin Aarnen (Aake Kalliala) kanssa.

Muutamia vuosia sitten löysin kaupasta yllättäen Hynttyyt Yhteen -dvd:n! Vähänkö tuli nostagiat, kun sitä pääsi kattomaan. Dvd:itä ilmestyi yhteensä kolme ja mulla on tietysti ne kaikki. Tai jos nyt oon rehellinen, niin annoin sen ensimmäisen äitille joululajaksi, mutta jotenkin kummasti se on kuitekin eksynyt mun hyllyyn... hups.

Eija Vilpas on ihan mun idoli! Se on niin hauska nainen. Oon lapsuuteni (ja vähän vanhempanakin, hehe...) kattonu Speden huumori ohjelmia, Uunoja sun muita, eli Suomi-huumori kyllä puree. Kerran 18-vuotiaana olin keikalla Pietarin risteilyllä, jossa oli myös Eija Vilpas esiintymässä. Meille esiintyjille oli järjestetty oma kiertoajelu Pietarissa ja vietettiin koko päivä samassa porukassa. Mutta mä olin niin ujona, etten uskaltanut sanoo sille mitään! Jäi vähän harmittamaan... Mutta on se Eija kyllä ihan samanlainen luonnossakin, kun noissa rooleissaankin.

Hynttyyt_yhteen_uus_elämä_dvd[1]

Hynttyyt_yhteen_kassokaa_ihmees_dvd[1]

Hynttyyt_yhteen_3_dvd[1]

Dvd:iden ostamisen jälkeen oon katsonu niitä niin paljon, että osaan kaikki vuorosanatkin ulkoa. Niistä on ollut iloa myös mm. Ukrainassa ja Mallorcalla, kun yksinäisyys tai koti-ikävä on iskenyt. Nyt en oo kattonu niitä ainakaan vuoteen ja ajattelin, et johan se ois aika taas vähän vilkasta...

Viihtyisää lauantai-illan jatkoa!

 

Ei kommentteja