Sisällön tarjoaa Blogger.

Risteilyhaikailua...


Mä tykkään risteilyistä ja erityisesti ne kuuluu musta kesään. Tiedän, että niistä  voidaan olla montaa mieltä ja useat mieltääkin risteilylaivat vain dokaavien nuorten riehumispaikoiksi tai mummojen tanssilavoiksi, mutta mulle niissä on jotain mahtavaa arjesta irtautumista ja lomatunnelmaa, jonka voi saavuttaa jo lyhyessäkin ajassa.
Erityisesti tykkään Tukholman risteilyistä, sillä milloinpa sitä ei olis valmis pyörähtämään tyylikkäässä länsinaapurissamme kauppoja kiertelemässä ja istumassa fikalla. Niinpä olin myös aika innoissani, kun sain tuossa keväällä kutsun tutustumaan uusittuun Silja Symphonyyn.

Siljan laivat ovat aina edustaneet mulle vähän ylempää luokkaa ja pientä luksusta. Oon kulkenut paljon Suomen ja Tukholman väliä jo lapsesta asti (meillä on sukuakin Ruotsissa), joten sekä Siljan että Viikkarin laivoilla on tullut mentyä monet kerrat. Olen varmaan matkustanut kaikilla laivoilla, jotka noilla vesillä mun elinaikana on seilanneet ja täytyy kyllä sanoa, että onhan ne Siljan Symphony ja Serenade ylivoimaisesti hienoimmat. Valitettavan usein tulee kuitenkin itse valittua Viikkari sen halvemman hinnan vuoksi... On muuten hassua, että Riokin on Suomeen tulostaan asti ihaillut Siljan laivoja ja kysellyt, että eikö me voida mennä noilla risteilylle, vaikken mä mielestäni oo niitä mitenkään erityisesti hehkuttanut. Käytiin kerran Tukholmassa sen ensimmäisenä kesänä, mutta silloinkin mentiin Viikkarilla.

Joten oli hauskaa päästä näkemään mitä uudistuksia oli tehty jo valmiiksi mun mielestä hienoon laivaan. Bloggaajille oli järjestetty Symphonylla laivasuunnistus, jossa päästiin kiertämään promenadea ja sen ravintoloita, nähtiin uusittu Silja Land, juotiin kesäiset drinkit New York clubilla ja päätettiin kierros kurkistuksella buffettiin. Saatiin maistiaisia useammassakin ravintolassa, mutta parhaiten mieleen jäivät Sushi & Co. ja buffetin jälkkärit. Yleisesti ottaen Symphonyn ravintolatarjonta on laaja ja vaikuttaa tosi laadukkaalta. Laivalta kaikki löytävät varmasti mieleistänsä syötävää.

SAMSUNG CSC

SAM_0745

SAM_0729

laivaruoka

Päästiin myös vilkaisemaan uusittuun Juniorsviittiin, joka olikin tosi raikas ja miellyttävän näköinen. Sviitti oli tilava ja tykkäsin erityisesti yllättävistä värivalinnoista, isoista ikkunoista ja kylpyammeesta. Kyllä tuollaisessa sviitissä kelpaisi risteillä ja rentouttava lomatunnelma olisi taattu! Vai mitäs tykkäätte?

Sviitti

Me saatiin bloggaajapäivästä itsellemme myös alennuskupongit risteilylle ja aloinkin jo suunnittelemaan, että nythän olis hyvä tilaisuus pyörähtää Rion kanssa Tukholmassa ja samalla sekin pääsis näkemään haikailemansa Siljan laivan. Mä oon aina vähän huono suunnittelemaan asioita liian pitkälle, sillä koskaan ei voi tietää, jos tulee vaikka keikka tai jotain muuta tärkeetä ja nytkin ajankohdan valitseminen oli vähän vaikeaa, sillä varus piti tehdä kesäkuun loppuun mennessä, mutta risteilyaika alkoi vasta elokuussa. Lopulta saatiin kuitenkin ajankohta päätettyä ja aloin tehdä varausta kupongin viimeisenä varauspäivänä Balillla. Tein varusta puhelimella ja aloitin normaalista nettisivuilla kohdasta "varaa matka". Puhelimella pienien ruutujen täyttäminen oli vähän hankalaa ja ihmettelin, kun en löytänyt kohtaa, johon voi laittaa alennuskoodin. Ajattelin sen tulevan vasta lopussa, mutta ei sitä näkynytkään ja keskeytin varauksen. Sitten kokeilin uudestaan ja löysin puhelimelle optimoidun version, jossa koodia kysyttiinkin heti ja täyttäminen oli muutenkin helpompaa. Mutta lopussa tulikin teksti, että näillä tiedoilla oli jo varaus olemassa enkä päässyt maksamaan. Ohjeena kehoitettiin vain soittamaan asiakaspalveluun. Kiva. Palvelunumero maksaa muutenkin ihan tarpeeksi, niin ei tehnyt kyllä mieli alkaa soittamaan siihen Balilta... Huomasin myös sivun reunassa live chatin, jossa luki, että jos se on näkyvillä, voi sieltä kysyä neuvoa ja asiakaspalvelija vastaa. No, ei vastannut, vaikka yritin sinne kirjoitella. Sitten en keksinyt muuta, kuin laittaa sähköpostia ja tiedustella, että mahtaakohan mulla nyt olla varaus voimassa ja miten sen pääsisin maksamaan.

Päivän tai parin päästä sainkin Siljalta vastauksen, jossa kerrottiin, että varaus kyllä oli olemassa, mutta en voisi enää saada sitä siihen alennushintaan, kun koodin viimeinen varuspäivä oli jo mennyt ja mulla olisi kuitenkin ollut mahdollisuus soittaa asiakaspalveluun sinä päivänä (olin tietysti kertonut sähköpostissa, että olin Balilla enkä sen vuoksi halunnut soittaa). Joten se siitä. En halunnut maksaa matkasta moninkertaista hintaa, joten ei auttanut kuin peruuttaa matka. Harmitti kyllä aika paljon, kun en kokenut tekeväni varausta tehdessä mitään virhettä. Olen mä ennenkin aloittanut tekemään varusta, kun olen vain halunnut katsella minkä hintaisia eri hytit ovat ja jättänyt sen sitten vain kesken... Ja joo, varauksen olis voinut tietysti tehdä aikaisemminkin kuin viimeisenä päivänä, mutta en mä silti olis sieltä Balilta soittanut sinne asiakaspalveluun.

Oltiin suunniteltu risteilyä mun synttäripäivälle elokuun alkuun, mutta nyt pitää keksiä uusia suunnitelmia. Tai ehkä pitää mennä vaan Viikkarilla... Pöh.



*Postaus toteutettu yhteystyössä Silja Linen kanssa

Ei kommentteja