Sisällön tarjoaa Blogger.

Uudenvuoden lupaukset

Hyvää vuotta 2015! Heräsin tänään puoli kahden maissa päivällä ja vielä näin kahdeksaltakin mulla on yöpaita päällä. Takana on hauska ja tanssintäyteinen ilta ja tästä onkin hyvä lähtä jatkamaan eteenpäin. Näin vuoden ekana päivänä tulee mietittyä tietysti myös lupauksia tulevalle vuodelle.

[caption id="attachment_1080" align="aligncenter" width="500"]Kuva täältä Kuva täältä[/caption]

Mä oon tehnyt uuden vuoden lupauksia niin kauan kun muistan. Ne jotenkin kuuluu mun mielestä asiaan. Useimmiten mun lupauksiin on sisältynyt jotain karkkilakkoja, dieettejä tai ei saa syödä mitään herkkuja -lakkoja, jotka ei tietenkään koko vuotta ole kestänyt. Paitsi kerran olin kyllä karkkilakossa jouluun asti, eli lähes koko vuoden.

Nykyään osaan tehdä vähän lempeämpiä ja järkevämpiä lupauksia ja tänä vuonna päätinkin tehdä vain kivoja lupauksia.

1. Lupaan pitää itsestäni huolta ja annan keholleni sellaista ruokaa, jota se kaipaa. Tähän ikään mennessä on jo oppinut minkälainen ravinto on omalle keholle hyväksi ja millainen ei. Ja myöskin sen, ettei mitään kamalaa tapahdu, jos joskus haluaa syödä jotain vähän epäterveellisempääkin. Balanssi on kaiken a ja o. Ja jos nyt jostain konkreettisesta halutaan puhua, niin kasviksia ainakin voisi aina syödä vähän enemmän.

2. Lupaan aloittaa vuoden erään kuuluisan Australialaisen personaltrainerin 12 viikon kunto-ohjelmalla. Yritin aloittaa sen jo kahteen kertaan viime vuoden lopulla, mutta se tyssäs ekalla kerralla siihen, kun koneeni hajosi ja oli kolme viikkoa korjaajalla ohjeet tietenkin sisällään ja toisella kerralla sairastumiseeni. Niinpä ajattelin siirtää ohjelman aloittamisen suosiolla vuoden vaihteen yli. Ja jos joku ihmettelee sitä, että sanoin tekeväni vain kivoja lupauksia, niin on tämäkin mielestäni kiva, sillä oikeesti tykkään treenaamisesta!

3. Lupaan lukea enemmän kirjoja. Mä oon koko elämäni lukenut kirjaa ennen kuin menen nukkumaan (ja usein myös syödessäni). Esimerkiksi baari-illan jälkeenkin aamuyöstä olen saattanut silmät ristissä ottaa kirjan ja lukea siitä jonkun sivun. Viime vuonna mulle on tapahtunut kuitenkin kauhea juttu... oon nimittäin vaihtanut sängyssä lukemisen puhelimen näpräykseen! Kirjan lukemisella on ollut mulle rentouttava vaikutus ja jos oon ollut kovin väsynyt, oon nukahtanut jo muutaman sivun jälkeen. Samaa ei kuitenkaan tapahdu puhelimella ja saatan tuijottaa jotain Pinterest-kuvia tai muita yhtä tärkeitä juttuja tunti kausia. Puhelinta on vaan niin vaikea laskea käsistään ja näytön kirkas valo ei ainakaan auta nukahtamista. Juhlistin tätä lupausta jo tossa ennen joulua maksamalla mun kolmen kympin kirjastosakot (!!!) ja lainaamalla kirjastosta muutaman kirjan.

4. Lupaan alkaa opetella Indonesiaa. Mä oon koko Balilaisen kanssa yhteiselon ajan ajatellut, että haluan kyllä oppia Indonesiaa, sillä olisi kiva pystyä puhumaan esimerkiksi hänen perheensä kanssa, mutta sen opettelu on tuntunut vähän vaikealta, kun Balilainen on samaan aikaan optetellut suomea. Nyt se osaa sitä jo aika hyvin ja ajattelin, että ajankohta vois olla parempi mulle aloittaa opiskelu. Indonesia on muuten tosi yksinkertainen kieli, eli mullakin vois olla mahdollisuuksia oppia se, vaikken mikään kielinero olekaan.

5. Lupaan lajitella jätteeni paremmin. On ihan noloa myöntää, että mä en lajittele jätteitä niin paljon kuin olis mahdollista. Yksin asuessa en esimerkiksi kierrättänyt pahvia aina erikseen, sillä en juo maitoa tai mehua eikä niitä pahvipakkauksia tuu niin paljoa. Nyt on tilanne taloudessa kuitenkin toinen ja Balilainenkin puhuttu tähän projektiin mukaan!

6. Lupaan panostaa vähän enemmän blogiin ja eritysesti sen kuviin. Mä oon kyllä yllättynyt siitä, kuinka on voinut tälläinen bloggaajan alku tietokonetörppökin oppia kaikkea uutta tän bloggamisen aikana. Vielä on kuitenkin monia asioita, joihin pitäisi panostaa vähän enenmmän. Ja niistä yksi suuri asia on kuvat. Välillä ihan hävettää laittaa jotain omia suttuisia ja käsittelemättömiä otoksiani, kun netti on täynnä blogeja, joissa on täydellisen hienoja kuvia. En tosin lupaa, että mitään kuvien osalta tapahtuu aivan heti, sillä mulla ei oo ees kunnon kameraa (suurin osa blogin kuvistahan on otettu ihan vaan iPhonella), mutta onhan tässä pitkä vuosi edessä eikä kaikkia lupauksia tarvitse heti tammikuussa toteuttaa.

[caption id="attachment_1115" align="aligncenter" width="600"]Kuva täältä Kuva täältä[/caption]

Tuliko teidän tehtyä uuden vuoden lupauksia? Vai onko se ihan tekopyhä juttu?

Vuosikatsaus tulikin jo kirjoitettua eilen, mutta jos se meni ohi kaikkien muiden vuosikoostepostausten seassa, niin katso se täältä.

 

P.S. Jos joku ei nyt vielä oo nähnyt Eat Pray Love -leffaa, niin se tulis tänään taas telkkarista. Voi olla, että pitää itsekin jatkaa pyjamapäivää ja katsoa se ties kuin monetta kertaa...

2 kommenttia

  1. Hyviä lupauksia, varmasti nuo ovat helppo pitää. :) Harmi, ettei poikaystäväni luona ole telkkaria, vaikuttaa mielenkiintoiselta elokuvalta.

    VastaaPoista
  2. Joo, pitää valita sellasia lupauksia, joita ei oo liian vaikea pitää. :) Kantsii kattoa toi leffa jossain vaiheessa, se on tosi hyvä! Tosin se aiheuttaa aina kauheeta reissukuumetta...

    VastaaPoista