Sisällön tarjoaa Blogger.

Moi!

Just nyt ei liiku päässä mitään kovin fiksua, mutta ajattelin kuitenkin tulla sanoon moikat ja kertoo mitä oon tehnyt viime päivät.

Viime perjantaina, just sopivasti töiden jälkeen, tulin kipeeksi ja vietinkin lähes koko viikonlopun sängynpohjalla. Siitä ei siis oo mitään kovin kiinnostavaa kerrottavaa.

IMG_2584

Granaattiomenat on ihania  just nyt!

Maanantaina alkoi oleen jo ihan hyvä olo. Tuntui, että koko viikonloppu meni multa ihan ohi ja päätin viettää uutta sunnuntaita keskiviikkona, kun mulla oli vapaa päivä. Kävin vähän kaupungilla pyörimässä ja totesin vaatekaupoissa, että siellähän on jo aivan kevätvaatteita! Kuinka lohdullista. Mulla onkin jotenkin ollut jo vähän keväinen olo. Mutta turha tässä ihan vielä on juhlia, kun eletään kuitenkin vasta tammikuuta...

IMG_2585

Shoppailukierroksen välissä piti käydä tankkaamassa sushia.

Kaupungilta palattuani totesin, että pitäis siivota, sillä se projekti oli jäänyt edelliseltä viikolta kokonaan välistä. Ajattelin, että voisin vaihtaa samalla punaiset "jouluverhot" joihinkin vähän keväisimpiin. Ja siitähän se ajatus sitten lähti... Perussiivominen ei jotenkin jaksanut inspiroida, vaan tarvitsin jotain vähän enemmän. Niinpä päätin vaihtaa vähän huonekalujen järjestystä... taas! Tai siis onhan siitä jo ainakin kolme kuukautta, kun oon viimeksi rymsteeraannut, niin johon se oli taas aikakin. Balilainen katto mua kauhuissaan, että et oo tosissas. Mä häädin sen ulos vähäks aikaa, että sain rauhassa touhuta, sillä jos inspiraatio iskee, ei siihen auta muu kuin toiminta. En kyllä tiedä mistä tää mun huonekalujen siirtelemisinto on oikein repäisin, sillä kuten oon aikaisemminkin kertonut, oon tykännyt tehdä sitä lapsesta asti. Ja meidän kämppähän on tosiaan 33m2, niin luulis, ettei tänne kovin montaa toimivaa järjestelmää sais, mutta saapahan vaan! Nyt tietenkin uusi sohvakin tuo uusia ulottuvuuksia. Ei se tosin aina mee ihan suunnitelmien mukaan. Nytkin ensimmäinen idea ei toiminut ollenkaan, mutta onneksi luova mieli osaa keksiä uusia ratkaisuja ongelmatilanteissakin ja lopputuloksesta tuli musta tosi toimiva! Balilainen oli takaisin kotiin tullessa jotenkin vähän kiukkunen, kun olin ottanut kaikki johdot irti sen Xboxista ja kaikki oli vielä aika sekaisin. Niinpä hienovaraisesti ehdotinkin, että se menis vielä vaikka johonkin kaverille käymään, että saisin homman loppuun. Parin tunnin päästä se laittoi viestiä, että saisko tulla jo kotiin ja mä olikin just sopivasti valmis. Uusi järjestys freesaa musta jotenkin koko elämää. Ajatukset tuntuu selkeemmiltä päässä ja motivaatiota riittää kaikenlaiseen. Kokeilkaa vaikka!

IMG_2588

Palkitsin itseni tollasella stevialla maustetulla suklaalla onnistuneen rymsteerauksen kunniaksi. Maistu tosi hyvältä ja siinä oli vaan 22g hiilaria.

Mä oon tässä viime päivinä innostunut jotenkin uudestaan banaanipannareista, eli noista protskulätyistä, joihin voi laittaa vain banaanin ja kaks kananmunaa. Musta ne on hyviä ihan noinkin, joskin kanelia pitää tietysti laittaa sekaan ja laitan yleensä myös vähän riisiproteiinia (mutta ei liikaa, muuten maistuu jauhoiselta!) En jostain syystä oo kuitenkaan koskaan lisännyt niihin kaurahiutaleita ja yllätyinkin positiivisesti, kun tän aamuisiin lättyihin lisäsin niitäkin. Letuista tuli vähän paksumpia, mikä oli kiva. Ja salaisena ainesosana oon alkanut lisäämään myös kardemummaa, joka tekee makuun pienen pullamaisen vivahteen. Oih. Kyllä yksinkertainen voi olla hyvää.

IMG_2590

Tässä kyseisessä setissä oli: 1 banaani, 2 kananmunaa, 2 rkl kaurahiutaleita, 2 rkl riisiproteiinia, 1tl kanelia ja 1/2 tl kardemummaa. Kookosöljyä paistamiseen.

Että semmosta täällä. Postauksen kuvituksena siis asioita joita oon syönyt tänään ja eilen (ei tosin tietenkään kaikkea). Ja nyt mä lähden töihin, moi.

Onko joku muu rymsteeraushirmu ja järjestelee elämäänsä huonekalujen avulla?

4 kommenttia

  1. Siis mun on pitänyt tehdä noita banaanipannareita niin kauan ku muistan, mut tähän päivään mennessä en oo vaan saanut aikaiseksi. :D Ehkä sun innoittamana nyt vihdoin ja viimein! :D

    Lukasin myös sun sohvapostauksen tästä samalta seisomalta, siis sika hyvä löytö Fidasta! Koska yleensä siel on just jotain kukkasohvia tai neonvihreitä nahkasohvia suoraan 90-luvulta...

    VastaaPoista
  2. Oho, joo juuri tällä viikolla juttelin siskoni kanssa puhelimessa ja sanoin haluavani vaihtaa järjestystä. Teen sen varmaan tänään. Ajattelin myös tehdä banaanilättyjä tässä joskus, ostin kyllä tänään Runebergin torttuja, joten ehkä en tänään tee lettuja.

    VastaaPoista
  3. No kannattaa kokeilla! Ne on hyviä! Mä en itseassa edes tykkää banaanista, mutta noi ei ees maistu oikein banaanilta. Ja joo, se sohva oli kyllä aikamoinen löytö! Oon tosi onnellinen, kun satuin huomaamaan sen niin nopeesti. Kävin siellä lukuisia kertoja nimittäin kattelemassa niitä 90-luvun kukkasohvia... :)

    VastaaPoista
  4. No niin! Järjestyksen vaihtamisella on kyllä piristävä vaikutus. :) Noi banaanilätythän on kyllä aika terveellisiä, eli voi ihan hyvin syödä torttua ja niitä samana päivänä. :)

    VastaaPoista