Sisällön tarjoaa Blogger.

Tex mex-salaatti

Tehtiin uutena vuotena tortilloja ja niiden jämistä kehittelin myöhemmin vielä salaattia. Tää ei oo todellakaan mitään maata mullistavaa ja ihmeellista, mutta mielestäni sen verran hyvää, että päätin jakaa salaatin teidänkin kanssa!

Tex mex-salaatti

Salaattia (ihan millasta vaan, itellä oli lehtisalaattia ja romaine-salaattia)

Kurkkua

Tomaattia

Paprikaa

Maissia

Avokadoa

Jauhelihaa +  tortilla maustetta

Turkkilaista jogurttia

Sitten ihan yksinkertaisesti vain jauhelihat pannulle ja salaattiainekset paloiksi ja lautaselle. Ihan voi itse päättää kuinka paljon haluaa mitäkin asiaa laittaa. Kun jauheliha on kypsää, niin maustepussi sekaan (tietenkin todelliset keittiön hengettäret tekaisee mausteseokset ihan itse eikä käytä kaupan valmista pussia). Kun salaatti on lautasella, kippaa jauhelihat sekaan ja laita vähän jogurttia päälle.

IMG_2409

Ai että on muuten kiva kokkailla, mun uudella paistinpannulla, jonka sain joululahjaksi! Siitä voi vaikka puhaltaa kananmunat pois...

IMG_2410

Taustalla voi nähdä toisenkin mun joululahjan...

Helppoa ja nopeeta, joka on mulle ruoanlaitossa tosi tärkeetä! Tässä on kivaa se, että salaatista pääsee ihan oikeesti tortillojen makuun, vaikkei haluais syödä niitä vehnälettuja. Oon katellut kaikenlaisia ohjeita, miten tortillat voi rullata salaatinlehtiin, mutta mun salaatit oli ainakin liian lörppöjä ja pieniä siihen. Eli tää kaiken sotkeminen lautasella oli ihan hyvä vaihtoehto.

Tää tais olla muuten mun ensimmäinen resepti, jonka jaoin täällä. Eli tästä voikin päätellä, kuinka huipputason kokki olen...

2 kommenttia

  1. Hah, oho, me syötiin myös tortilloja perjantaina ja tänään syötiin aamupalaksi salaatin muodossa ne jämät. Meillä tosi oli kanaa, kun en syö punaista lihaa. Mutta aika hyvin. :D

    VastaaPoista
  2. No niin! :) Tortillat on kyllä hyviä. Vähän ihmetyttää miten ei oo aikasemmin tullutkaan tehtyä salaattia samoista aineksista... Mä tykkäsin siitä niin paljon, että mun piti ihan mennä ostamaan uus paketti jauhelihaa ja maustetta, että sain tehtyä sitä lisää. :)

    VastaaPoista