Sisällön tarjoaa Blogger.

La Cantine ja syksyinen jälkkäri

Perjantaina oli kiva päivä, sillä meillä oli treffit kolmen mun hyvän vanhan kaverin kanssa. Tai ei ne siis vanhoja ole, vaan ollaan vaan oltu kavereita jo lapsuudesta asti. Tavattiin yhden kaverin luona Munkkiniemessä, joka on mulle melko tuntematonta aluetta. Aloitettiin ilta käymällä pienessä ravintolassa nimeltään La Cantine.

IMG_1086 (Medium)

IMG_1081

Menu oli aika suppea, mutta kaikille löytyi kuitenkin mieleisensä annos. Itse otin kuhaa. Siihen kuului kalan lisäksi perunoita jollain kermaviili(?)pohjaisella kastikkeella, ratatouillea ja salaattia. Oikein maukasta, vaikkakin kala oli melko mietoa. Ehkä ihan suolakin olisi antanut siihen makua, mutta en jostain syystä sitä tajunnut lisätä. Ehkä olin niin nälkäinen.

IMG_1082

Kavereiden Chevre salaatitkin näytti oikein hyviltä. Ja kuulemma maistuikin.

IMG_1083

Ruoan jälkeen käytiin kaupassa hakemassa jälkkäritarvikkita ja palattiin takaisin kaverin luokse. Koska oli jo niin syksyinen tunnelma, päätettiin tehdä omenakaurapaistosta. Ja sen kanssa tietenkin vaniljajätskiä. Pilkottin omenat, heitettiin vuokaan ja siihen päälle kaurahiutaleista, sokerista ja voista tehty seos. Niin ja tietenkin kanelia. Sitten vaan uuniin siihen asti, että näyttää ja tuoksuu hyvältä. Tai oikeastaan mä en kyllä tehnyt muuta, kun istuin tuolilla ja soitin musiikkia YouTubesta. Mutta olin silleen hengessä mukana.

IMG_1094 (Medium)

IMG_1097 (Medium)

IMG_1099

Tarjolla oli myös kaupan mutakakkua, mutta se ei saanut niin suurta suosiota, kun omenahässäkä. Tosin omenat ei olleet vielä ihan täydellisiä tähän. Pitää odotella kotimaisten kypsymistä. Jälkkärin seurana skoolattiin pullo Fresitaa.

Mun herkuttomuus ei siis kovin kauas kantanut, varsinkaan kun viikonlopun syömiset eivät aivan tässä olleet, vaan lauantaina käytiin vielä brunssilla, josta kirjoitankin huomenna.

 

 

 

Ei kommentteja