Sisällön tarjoaa Blogger.

Lempparit keittiössä tällä hetkellä

Lempparit keittiössä tällä hetkellä

Lempparit keittiössä tulee ja menee, mutta uusia makuja ja tuotteita on kiva kokeilla. Kokosin taas pitkästä aikaa tämän hetken suosikkeja meidän keittiöstä. 

Foodin sitruunamehu 

Mä olen ottanut taas tavaksi aloittaa aamun sitruunavedellä ja löysin tapaa helpottavan tuotteen Foodinilta. Tuoreen sitruunan puristaminen veteen ei tietysti mitenkään monimutkaista ole, mutta välillä aamut on sellaisia, ette sekin tuntuu vähän vaivalloiselta... Foodinin sirtuunamehupulloon on puristettu 8 luomusitruunaa eikä siihen ole lisätty mitään muuta. Mehu säilyy avattuna 10 päivää, joten siitä saa juuri sopivasti reiluksi viikoksi mehut aamuveteensä. Aikaisemmin mä oon lisännyt sitruunan jostain syystä kylmän veden sekaan, mutta nyt olen alkanut lämmittämään vettä vähän vedenkeittimellä ja niin juomasta tuleekin ihanan lempeä ja sitä on kiva hörppiä samalla, kun laittelee aamupalaa.

Lempparit keittiössä tällä hetkellä

Viikunat 

Viikunat on yksi mun lempparihedelmistä. Siksi onkin harmillista, että niitä saa Suomessa vain hetken edes jokseenkin kohtuulliseen hintaan ja hyvän makuisina. Ja se hetki on juuri menossa! Eli mars kauppaan etsimään näitä ihania herkkuja! Mua ihan harmitti, kun tarjosin Myyllekin viikunaa ja ajattelin, että nyt saakin lapsi melkoista herkkua, mutta ei se halunnut oikein edes maistaa... No, jääpähän enemmän mulle, heh!

Lempparit keittiössä tällä hetkellä

Raakasuklaa

Mä oon tykännyt raakasuklaasta jo kauan, mutta nyt oon ihan jossain suklaahuumassa, kun vasta vähän aikaa sitten tajusin tehdä sitä itse! Oon jostain syystä ajatellut raakasuklaan valmistamisen olevan vähän vaivalloista ja olen ostanut sitä aina vain kalliilla kaupasta valmiina. Eilenkin tein viikonlopun kunniaksi vähän suklaata, kun tuli ostettua juuri Ikeasta uudet muotitkin asiaa varten... 
Lempparit keittiössä tällä hetkellä

Jokaiselle -valmisruoat

Tää viimeinen ei nyt ihan paras vaihtoehto ole, mutta pakko vinkata, kun olen löytänyt eines-tiskistä tällaisia Jokaiselle -valmisruokia, jotka ovat vegaanisia ja gluteenittomia. En ole käyttänyt eineksiä enää moneen vuoteen muuta kuin ehkä ihan joskus harvoin kipeenä tai muussa erikoistilanteessa. Mutta nyt olen pari kertaa napannut tällaisen Jokaiselle- annoksen tullessani illalla töistä, jos kotona ei ole ollut mitään. Parempi vaihtoehto ainakin kun käydä vaikka Hesen kautta... Olen syönyt Panang Currya (joka oli mun suosikki) sekä Tikka Masalaa (joka oli myös ihan ok). Lisäksi olemassa on myös Pasta Bolognese, mutta sellaisia en ole meidän kaupoissa nähnyt. Noissa riisiruoissa on tofua ja vaikka mä en yleensä käytäkään soijatuotteita, menkööt sekin välillä, kun ei noita kovin usein kuitenkaan tule syötyä. Kiva vain tietää, että on olemassa jokin vähän fiksumpi hätävaravaihtoehto suoraan kaupan hyllyltä. 

Lempparit keittiössä tällä hetkellä

 Hauskaa viikonlopun jatkoa!

Ei kommentteja