Sisällön tarjoaa Blogger.

Vihdoinkin testiin: nyhtökaura!


nyhtökaura
Mä oon ollut tässä pari päivää kipeenä ja voin sanoa, että kesähelle on kyllä harvinaisen ärsyttävä aika olla flunssassa... Mutta ehkäpä tässä aletaan nyt olemaan jo voiton puolella. Tänään oli pakko mennä kauppaankin ja yllätyksekseni löysin sieltä Nyhtökauraa, jota olen halunnut testata jo pitkään!

Nyhtökaurasta, tuosta uudesta kasviproteiininlähteestä ja Suomen talouden pelastavasta innovaatiosta, tuskin kukaan on välttynyt kuulemasta ja onhan se sen verran nerokkaankuuloinen tuote, että pakkohan sitä oli päästä maistamaan. Nyhtökaura on monista kaupoista viety käsistä ja meidänkin K-marketissa oli vain kaksi pakettia jäljellä, joista molemmat olivat nudea, eli maustamatonta nyhtökauraa.

Paketissa tuotetta kuvaillaan näin:

Gold&Green on vallankumouksellinen kasviproteiini kaurasta ja palkokasveista. Se sisältää paljon hyvänlaatuista proteiinia, kauran kuitua ja pehmeitä rasvoja. Eikä yhtään E-koodia! Nyhtökaura on helppo, vaivaton ja laadukas vegepäivän proteiini.

Kuulostaa melkein liian täydelliseltä...

Paketissa on kolme ohjetta mukana ja puolikuntoisena päätitn testata vain yhtä niistä ilman mitään omia variaatioita. Ohjeet löytyi Porottomaan käristykseen, Riisinuudeli-wokiin ja Täytettyihin pitoihin, joista mä tein viimeisintä.

nyhtökaura kokemuksia


nyhtökaura

Ohje oli tosi simppeli ja nopea tehdä. Pitaleivän väliin Turkkilaiseen jogurttiin tehty soossi, kasviksia, pannulla lämmitetty nyhtökaura ja sen verran mä sovelsin, että laitoin vielä halloumiakin mukaan.

nyhtökaura pita

nyhtökaura pita

Ja miltä se sitten maistui? 

Hyvältä mun mielestä! Koostumus on ehkä vähän semmoinen tofumainen mutta maku ehkä enemmän kuitenkin lihamainen. Maku on melko mieto ja maistuu varmaan monelle, uskoisin, että myös lapsille.

Mä oon tänä vuonna yrittänyt lisätä kasvisruoan määrää ruokavaliossani ja nyhtökaura on erittäin tervetullut lisä siihen projektiin. Nyhtökaura oli juuri sitä mitä paketti lupasikin ja sitä tulee varmasti käytettyä vielä myöhemminkin, jos sitä vaan taas joskus kaupasta löytyy. Pitää maistattaa pitoja vielä Riollekin, kunhan se tulee töistä.

Onko muut maistelleet jo tätä? Mitä tykkäsitte?

2 kommenttia

  1. En oo, kaikki kaupat ovat olleet hyllyjen kohdalta tyhjiä, kun olen nyhtistä yrittänyt metsästää. :( Mutta ehkä ensi viikolla ehdin apajille!

    yhdessakasvokkain.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin olin jo oikeastaan luovuttanut etsimisen suhteen, kun ei mistään meinannut löytyä... mutta sitten yllättäen löytyikin! :) Toivottavasti saatavuus pian paranis.

      Poista