Sisällön tarjoaa Blogger.

GreenStreet: raakakakkurakkautta!

Green Street raakakakut

Mä tein tammikuussa sellaisen pienen päätöksen, että jos olen koko viikon syömättä mitään sokeriherkkuja, voin viikonloppuna ostaa itselleni raakakakkua. Ja täähän oli aivan loistava idea! Ensimmäisten muutaman hieman nihkeän päivän jälkeen oli helppo taas jättää valkoinen sokeri joulun pienen villiintymisen jälkeen joksikin aikaa pois. Viikolla terveellisesti syöminen ei ole ollut mulle kovin vaikeeta ennenkään, mutta viikonloppuisin tulee aina olo, että olis kiva syödä jotain spesiaalia ja hyvää. Mutta miksi kieltää itseltään aivan kaikkea, kun viikonloppuhetkiin on olemassa terveellisempiäkin ja paremman olon jättäviä herkkuja!

Raakakakut on gluteenittomia, maidottomia ja usein vegaanisia herkkuja. Kakku on niin tuhtia tavaraa, ettei sitä yleensä kovin paljoa tarvitse kerrallaan, mutta mä annoin itselleni luvan ostaa aina kaksi palaa, sillä vain yhtä makua on aika vaikea päättää ja kyllä muhun ainakin mahtuu kaksikin palaa kakkua. Aluksi ajattelin, että tää on vähän kallis projekti, kun olisihan joku karkkipussi paljon halvempi ostaa viikonlopuksi, mutta luulen, ettei mulla mennyt oikestaan sen enempää rahaa kakkupaloihin, kun mitä joskus on mennyt viikonlopun kaikenlaisiin herkkuihin muutenkaan.

Oon syönyt elämäni aikana muutamia eri merkkisiä raakakakkuja, mutta suosisiksi on heti löytynyt GreenStreetin kakut ja siksi ajattelin vähän esitellä niitä teillekin. Tutustuin GreenStreetiin ensimmäisen kerran I love me-messuilla, josta ostettiin pari palaa kaverin kanssa mukaan. Ja ai että, mitä herkkukakkuja ne onkaan! Jos et ole aikaisemmin maistanut raakakakkua, niin suosittelen ehdottomasti kokeilemaan näitä, sillä nää maistuu ihan varmasti muillekin kuin viherpiipertäjille ja terveysintoilijoille!

Green Street raakakakku
GreenStreetin kakuissa on käytetty mm. pähkinöitä, taateleita, kookoskermaa, kookosöljyä, raakakaakaota ja ne on makeutettu kookossokerilla. Ei mitään turhaa, vaan vain hyvää tekeviä ainesosia.

Kakkuja löytyy viittä eri makua ja tässä tulee mun arviot niistä:


Tango Mangossa maistuu mango ja sitruuna ja se on ihanan raikas, mutta kuitenkin "kermainen". Jos haluaa mun tavoin syödä kahta kakkua kerralla, sopii tää hyvin jonkun tuhdimman ja suklaisen kaveriksi.

Tämä minttuinen suklaakakku on yksi mun suosikkeja ja olenkin syönyt sitä jo unemman kerran. Uskon, että Mint 2 Be maistuu monelle, sillä kyllähän mintun ja suklaan kombo on vaan ihan täydellinen! Jopa Rio maistoi tätä kerran ja sanoi sen olevan "ihan ok", joka on tuollaiselta ylimakeasta tykkäävältä sokerihirmulta aika ylitsevuotava ylistys. 


Tango mango raakakakku
 Tango Mango ja Mint 2 Be



Tykkään kovasti pähkinöistä, mutta jotenkin tää Be Nuts kakku valikoitui vasta viime sunnuntaina kokeiluun ensimmäisen kerran (sillä lempparini oli loppu!). Ehkä ajatus maapähkinävoista ja suklaasta oli vähän liian tunkkainen, mutta ei tämä ihan niin raskas ollutkaan kuin pelkäsin. Mutta sen verran tuhtia oli, että kun olin syönyt palat tätä sekä minttusuklaata melkein yhteen menoon, tuli jälkikäteen ehkä vähän olo, että tuli syötyä hieman liikaa... Raakakakuistakin voi näköjään siis saada pienimuotoisen ähkyn aikaan, hehe!

GreenStreet
Mint 2 Be ja Be Nuts


Vaikka mä tykkään lakritsasta, niin olen sellainen, etten oikein halua sekoittaa sitä mihinkään muuhun kuten suklaaseen, jäätelöön ja mitä näitä nyt on. Niinpä en ollut tästä lakuvadelmasuklaa-mausta kovin innoissani, kun kaverini valkkasi tämän sieltä I love me-messuilta mukaan... Mutta voi kuinka nyt olenkaan iloinen, että hän tämän valitsi, sillä Liq My Rasberry on aivan mun suosikki! Lakritsan, suklaan ja vadelman sekoitus on vaan jotain niin sanoin kuvailemattoman hyvää, että unelmoin tästä makusta harva se päivä... aah. Nytkin vesi tuli ihan kielelle! Harmi, että se taitaa olla muidenkin suosikki, sillä se on ollut aika usein loppu, kun olen sitä metsästänyt...

Liq my rasberry
 Mint 2 Be (tätä on näköjään syöty ahkerasti...) ja pienet Liq My Rasberryt Rootsista.



Berry Me on ainut maku, jota en ole (vielä) testannut. En oikein välitä puolukoista enkä oikeastaan kinuskistakaan, joten siksi tää ei ole niin houkutellut. Mutta ehkä pitäis antaa tällekin mahdollisuus, kun yllätyin niin positiivisesti tuon Liq My Rasberrynkin kanssa... Berry Me on muuten pähkinätön, jos joku kaipaa sellaista versiota.

Ja mistäs näitä sitten saa?

Helsingissä näitä saa muutamista kahviloista, kuten esimerkiksi Roots Helsingistä Kalliossa, josta olen näitä itse pari kertaa hakenut. Myös joidenkin K-supermarketien ja K-citymarketien pakastealtaista saattaa näitä herkkukakkuja löytää. Yksi niistä esim. Postitalon K-supermarket keskustassa. Koko lista jälleenmyyjistä ja muutakin tietoa löytyy täältä. Itse toivoisin kovasti, että kakkuja tulisi myyntiin jonnekin Itä-Helsinkiin kuten vaikka Itäkeskukseen, jotta saisin niitä vähän lähempääkin. 

Että semmoisia kakkuja!  

Tätä raakakakkuprojektia voisi jatkaa vaikka pidempäänkin, mutta tiedän, että nyt helmikuussa tulen syömään joitain sokeriherkkujakin, joten en ideaa ihan samalla tavalla ainakaan jatka, mutta aivan varmasti aion näitä kakkuja syödä vielä myöhemminkin! Ja jos joku ihmettelee miksi mä en tee raakakakkuja itse, niin meillä ei ole tarpeeksi hyvää brenderiä siihen ja koska mä olen ainut, joka tässä taloudessa kakkua söis, niin ehkä kokonainen kakku itsekseen viikonlopun aikana olis vähän liikaa. Ja vaikka hinta pienissä kakkupaloissa onkin aika korkea (6-6,50e/kpl), niin kokonaiselle kakulle sitä vasta hintaa tulisikin, vaikka sen itse tekisikin. Siksi hinta on musta ihan kohtuullinen. 


Onko muille GreenStreetin kakut tuttuja? Mikä on teidän lempimaku?


P.S. Ja täähän ei sitten ollut mikään yhteistyöpostaus, halusin vaan kertoa ihanien raakakakkujen ilosanomaa muillekin!

P.P.S. Ota seurantaan myös Eat Hoop Loven Facebook sekä Instagram (@eathooplove)!

Ei kommentteja