Sisällön tarjoaa Blogger.

Terveellisempi viikonloppuherkku: lakritsitaatelit

lakritsitaatelit

Mä ostin tuossa jokin aika sitten kaupasta (K-supermarketin Superpäivät) kaakaojauheella päällystettyjä taateleita, jotka oli todella hyviä. Ja ostinpa sitten toisenkin pussin. Otin myös aina kauppareissulla ohi mennessäni tarjolla olevia maistiaisia kyseisistä herkuista ja vastaavista lakritsijauheella päällystetyistä versioista. Ne oli aika hyviä myös. 

Tänään ajattelin hakea perjantain kunniaksi kolmannen pussin, mutta niitä ei enää kaupasta löytynytkään. Niinpä päädyin tekemään niitä itse, kun olin jossain somen syövereissä nähnyt, että helpostihan samanmoisia herkkuja tekis kotonakin. Ostin pussin taateleita ja niiden kaveriksi raakalakritsijauhetta. Ja ai että mitä herkkua tulikaan! Ihan kuin karkkia! 

Tekeminen oli niinkin yksinkertaista, kuin taatelit pyöritellään lakujauheessa ja pistetään suuhun. Mulla meni noin teelusikallinen puoliseen pussilliseen, mutta lakritsin määrää voi tietysti säädellä makunsa mukaan. 

raakalakritsijauhe

kotitekoiset lakritsitaatelit

lakutaatelit

Onko muut maistaneet näitä? Seuraavalla kerralla pitää tehdä niitä kaakaoversioita!

Mä täällä jo olin aivan innoissani rentoutumassa herkkuineni telkkarin eteen, kun Pikku Myy oli kerrankin nukahtanut jo seitsemän jälkeen, mutta eiköhän se herännyt juuri kun olin saanut banaanilelut paistettua, lakutaatelit pyöriteltyä, istunut sohvalle ja saanut ensimmäisen lettupalan suuhun. Että se siitä rennosta omasta ajasta... Hah.

Kivaa viikonloppua!

2 kommenttia

  1. Oi nam! Nyt lähti ostoslistalle niin taatelit kuin raakalakritsijauhekin :D Vaikuttaa just sellaiselta herkulta mistä mä voisin tykätä.

    ♥: Linda/Revontulipalo

    VastaaPoista
  2. Testaa ihmeessä! Tää kuulosti sellaiselta, mistä mä en tykkäisi, mutta tykkäsin kuitenkin! 😊

    VastaaPoista