Sisällön tarjoaa Blogger.

Tämän hetken lempparit keittiössä

keittiölempparit

Mun syöminen menee usein niin, että jos jostain innostun, syön samaa kunnes kyllästyn ja keksin taas jotain muuta vähäksi aikaa. Nyt ajattelin kertoa, mitkä tuotteet on juuri tällä hetkellä tosi  IN mun keittiössä!

1. Kaura 

Jonkun mielestä ehkä vähän tylsä, mutta mä oon tosi innoissani nyt kaurasta! En oikeastan käytäkään muita viljoja kuin kauraa, paitsi mitä nyt välillä herkkupäivinä villiinnyn syömään kakkuja. Mulle ei varsinaisesti ole mitään gluteenivaivoja, mutta kyllä vehnästä ja rukiista tulee sellainen pöhö, että tietää niitä syöneensä. Kaura on kuitenkin kiva eikä se turvota. Kaurahiutaleita (tai -jauhoja) menee puuron lisäksi usein banaanilettutaikinaan, banaani-kaurakekseihin ja muuhun leivontaan. Lisäksi syön 100% kauraleipiä avokadon kanssa. Kivana uutuutena on muuten niistä Fazerin kasvisleivistä tullut myös versio, missä on vain kauraa ja aika hyvää oli sekin.

kaura

2. Auringonkukansiemenet

Joskus tuli ostettua pussillinen auringonkukan siemeniä ja ne olikin niin hyviä, että nykyään niitä on melkein aina kaapissa. Siemenistä saa hyviä rasvoja ja ne on siitä kivempia kuin pähkinät (joista myös kovin tykkään), että niitä ei vahingossa tule napsittua pussia kerralla, niin ettei mitään jää enää kokkailuihin. Auringonkukansiemeniä mä laitan mm. puuron, salaatin, kvinoa-ruokien päälle. Joskus jos teen herkuksi sellaista kermahedelmärahkaa, tulee näitä myös siihen päälle. Auringonkukansiemenet on muuten myös tosi halpoja! 

auringonkukansiemenet

3. Guacamole

Guocamolea on helppo tehdä itsekin, mutta aina ei löydy kypsiä avokadoja juuri silloin, kun sitä haluaisi syödä. Mutta onneksi oon löytänyt tällaisen Native merkkisen valmisguocamolen, jossa on suhteellisen hyvät ainesosat, sillä 95% on oikeasti avokadoa, toisin kuin monissa muissa valmissoosseissa. Tätä heittelen myös kvinoaruokien päälle, syön falafelien kanssa tai dippaan porkkanoita. Ja joskus myös ihan nachojen kanssa.

Native Guocamole

4. Raakalakritsijauhe

Tää on mulle vielä uusi tuttavuus, jota ostin tehdäkseni lakritsitaateleita. Mähän en ole oikein taateleiden perään sellaisenaan, mutta tän jauheen takia olen ostanut jo varmaan kolme pussia taateleita ja dippaillut tähän. Nyt pitäis vaan keksiä mihin muuhun tätä vois käyttää... Vähän melkein tekis mieli kokeilla tätä nice creamin (eli jäädytetystä banaanista tehty "jäätelö") kanssa, vaikka muuten se ei mua oikein kiinnosta (koska ihmeellinen suhteeni banaaniin...), mutta koska tän maku on niin voimakas, saattais se jopa kelvata mulle... Onko muita hyviä vinkkejä mihin tätä vois käyttää?

raakalakritsijauhe

5. Juuressipsit

Mun uusi viikonloppuherkku (tai välillä keskiviikon saunanjälkeisherkkukin...) on juuressipsit! Mutta HUOM! ei nuo kuvassa olevat, sillä ne oli aika mauttomia. Parempia ovat Rainbown vastaavat ja ne maksaakin varmaan puolet vähemmän. Ja Lidlissäkin on hyviä. En nyt tiedä onko nää kovin paljoa tavallisia perunalastuja tervellisempiä, mutta ainakin vähän vaihtelua. Ja plussaa on myös maltillinen 100g pussi, josta ei tarvitse olla kauhuissaan, jos tuleekin syötyä kaikki kerralla, toisin kuin normisipsipussista...

juuressipsit

Semmoisia! Nam, tuli vähän nälkä...

Kivaa viikonloppua! Me herättiin tänään jo viiden jälkeen ja nyt vaan odottelen, että päästäis aamupäiväunille...  

4 kommenttia

  1. Kokeilepa yhdistää pari noista suosikeista - meinaan kaurapuuroa keittäessä (esim mantelimaitoon😍) lisäät lakritsijauhetta. Ai että :--P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho... Kuulostaa aika erikoiselta... Mutta voishan sitä testata! :)

      Poista
  2. Nuo lakritsitaatelit menee testiin!

    VastaaPoista