Sisällön tarjoaa Blogger.

Postia Intiasta eli ensimmäinen eBay -ostokseni


Oon etsiskellyt meille uutta päiväpeittoa jo siitä asti kun muutettiin tänne uuteen asuntoon ja synnytystä edeltävässä shoppailuhuumassa löysinkin sellaisen eBaysta. Oon joskus muutamia vuosia sitten katsellut eBayta, mutten ole koskaan ostanut sieltä mitään. Olin pitkäksi aikaa unohtanut jo koko sivuston, kunnes se jostain syystä nyt tuli mun mieleen. Ja sieltähän löytyi vaikka mitä kiinnostavaa!


En oo mikään kauheen kova nettishoppailija enkä oo esimerkiksi koskaan tilannut netistä mitään vaatteita tai kenkiä. Tykkään yleensäkin, että tuotteita saa hypistellä tai kokeilla ennen ostamista. Päiväpeitto oli kuitenkin kohtalaisen helppo valita ihan vaan kuvan perusteella, varsinkin kun tiesin mitä olin etsimässä. Olin nimittäin nähnyt Instagramissa mandala-kuvioisia päiväpeittoja, jotka näytti niin kivoilta, että aloin metsästämään itselleni samanlaista.

Jotenkin eBaysta ostaminen on tuntunut musta ehkä vähän hankalalta, maksaminen arveluttavalta ja tilausten saaminen epäilyttävältä. Ebayssahan on tuotteita, joilla on osta heti-hinta sekä huutokauppa tuotteita, kuten esim. huuto.netissä. Mun mandala-peittolla oli kiinteä hinta, joka oli hyvinkin kohtuullinen (jotain alle 20e) eikä hintaan lisätty edes postikuluja. Edullinen hinta vaikutti ostopäätökseen myös siksi, että silloin tuotteesta ei pitäisi mennä mitään tullimaksuja. Toimitusajasta ei sanottu yhtään mitään, mutta ajattelin, että onhan mulla tässä aikaa odotella. Ebayssa ehkä turvallisinta on maksaa PayPal:illa, joka multakin löytyy, mutta päätin nyt kokeilla maksaa Visa Electronilla, joka onnistui myös ihan helposti.

Ja niin mä jäin odottelemaan postia Intiasta...

Eilen, eli parisen viikon kuluttua, tulikin kotiin lappu, että Siwasta vois paketin hakea. Ja mähän hain!

IMG_7867

IMG_7870

IMG_7872

Paketissa oli ihan muutama postimerkki ja sisältä löytyi kuin löytyikin mun valitsema mandala-peitto! Tai oikeasti se on kyllä vain kangas, jonka voi ripustaa myös vaikka seinälle. Kangas oli muuten sitä mitä odotinkin, mutta värit olivat vähän erilaiset. Kuvissa näytti, että siinä olisi ollut turkoosia, mutta livenä väri oli kyllä ihan vihreä. Mutta ei se mitään, kivalta se näyttää noinkin. Lisäksi kangas haisi vähän Intialta ja pidin sitä ensin parvekkeella tuulettumassa. Tää on varmaan monen mielestä liian hippi, mutta mä kyllä tykkään!

En osaa nyt sen parempia vinkkejä antaa eBaysta ostamiseen, kun omat kokemukset on vielä näin vähäiset, mutta ainakin tähän kertaan olen oikein tyytyväinen. Maksaminen oli helppoa, tilaus tuli ihan kohtuullisessa ajassa ja tuote oli aikalailla sitä mitä odotinkin. Voisin hyvin tilata sieltä jotain vielä uudestaankin. Tosin helpoiten asiat taitaa sujua tällaisilla edullisilla ostoksilla, jolloin ei ainakaan tule mitään tulliongelmia. Joten tällä kokemuksella voin kannustaa muitakin kotishoppailijoita kokeilemaan! Kannattaa ehkä aloittaa just jollain pienillä ja halvoilla ostoksilla, jos arveluttaa ja käyttää vaikka PayPal:ia, joka ainakin on tosi turvallinen. Itse ainakin aion pitää eBayn mielessä, jos olen etsimässä jotain tiettyä tuotetta, sillä sieltä saattaa tehdä hyviä löytöjä!

Onko muilla kokemuksia eBay-shoppailusta? Onko ollut hyviä ostoksia?

Ei kommentteja