Sisällön tarjoaa Blogger.

Päivät Kutalla ja Uluwatussa

Kuta Beach

Heippa! Mun tuli vietettyä vähän tahatonta blogitaukoa, kun parissa meidän edellisessä hotellissa oli sen varran huonot nettiyhteydet, että ajattelin pitää kunnon lomaa enkä istua jumittavan netin äärellä hermostumassa. Nyt yhteydet kuitenkin taas toimii paremmin, niin tulin vähän kertomaan mitä ollaan puuhailtu.

Ubudin jälkeen me mentiin kolmeksi yöksi Kutalle. Kuta ei kuulu mun suosikkeihin Balilla, mutta voi siellä aina hetken käydä ja niin tehtiin nytkin, kun äitikään ei ollut sitä vielä nähnyt. Ensimmäinen päivä meni oikestaan vain käveleskellessä ympäriinsä (johon menikin yllättävän paljon aikaa, kun ei ollut moottoripyörää käytössä...) ja rannalla auringonlaskua katsellessa. Aallot oli jokaisena päivänä vähän turhan isoja, joten multa jäi surffaus taas väliin, mutta ei se oikeastaan haitannut, kun oli niin paljon muutakin tekemistä.

Seuraavana päivänä me tehtiin autolla retki Uluwatuun ja käytiin Dreamland beachilla, Monkey Temppelissä, Single Fin ravintolassa, josta on mahtavat näköalat ja jossa en ollut vielä ennen käynytkään ja Padang Padang beachilla. Retki oli tosi kiva ja oli kyllä huippukätevää, kun oli oma auto kuskeineen käytössä, niin sai käydä siellä missä halusi ja viipyä niin kauan kun tahtoi. Suosittelen ehdottomasti vuokraamaan auton (kuskilla tai ilman), jos skootterilla ajelu ei ole mahdollista. Lapsiperheille varsinkin varmasti kätevä tapa retkeillä eikä edes mitenkään kovin kallista.

Dreamland beach

Uluwatu

Uluwatu Temple

Single Fin

rantatyttö

vesileikit

Kolmantena päivänä hengailtiin lähinnä hotellin altaalla ja rannalla. Illalla me oltiin suunniteltu Rion kanssa treffi-iltaa, sillä Pikku Myy oli vihdoin alkunut nukkumaan aika hyvin ja tottunut muutenkin reissuelämään, niin ajateltiin, että voidaan jättää se mummin kanssa nukkumaan vaikka koko yöksi, jos myöhään menisi. Lähdettiin jo alkuillasta syömään vielä uudestaan Single Fin:iin, kun se oli niin kiva paikka. Mahtavien maisemien lisäksi paikka nauttii suosiota trendikkyydellään, jonka kyllä ymmärrän, sillä se on tyylillisesti juuri sellainen, josta itsekin tykkään. Vanhoja hieman kuluneita kalusteita, turkoosia, vessan ihanan värikäs lattia, hyvää musiikkia ja tietysti hyvää ruokaa, niin mikseipä siellä haluaisi auringonlaskua katsella. Harmi vaan, että oli niin pilvistä, ettei auringonlasku tuona iltana ollut kovin kummoinen, mutta toisaalta se ei haitannut, sillä paikka oli niin täynnä, ettei saatu istumapaikkojakaan ihan paraatipaikoilta.

Matka Single Finiin Kutalta kesti noin tunnin, eli ihan vieressä se ei ole. Kotimatkalla oli paikoittain tosi pimeää ja lopuksi jumahdettiin vielä ruuhkaankin. Oltiin suunniteltu, että tullaan takaisin hotellille käymään, jotta mä voisin antaa Myylle iltamaidot ja laittaa sen nukkumaan. Mutta se kyllä aina varmaan vaistoaa, jos suunnittelee lähtöä johonkin, sillä eihän se nytkään halunnut nukahtaa sitten millään... Lopulta otettiin se reppuun mukaan ja lähdettiin ajamaan skootterilla suunnitelmissa palauttaa se takaisin, kun se nukahtaisi ja jatkaa itse vielä johonkin. Mutta se ei meinannut nukahtaa siihenkään... Päätettiin käydä syömässä jälkkärivohvelit Flap Jack -nimisessä paikassa ja siinä ovella se sitten tietysti nukahti ja mä söin vohvelini hankalasti könöttäen, kun se oli repussa etupuolella. Vohvelit oli ihan superherkut ja valtavan kokoiset, mutta niiden jälkeen alkoikin jo väsyttää niin paljon, että päätettiin vain lähtä hotellille nukkumaan. Hah. Tää on niin tätä! Ei siis ihan mennyt niin kuin suunniteltiin, mutta kivaa kuitenkin oli ja ehkä sitä ei ois vanha enää mitään diskoilua jaksanutkaan.

Single Fin

trefeillä

Flap Jack

Loppuun vielä 5 vinkkiä Kutalle matkustajille!

1. Surffaa! Kuta on paras paikkaa kokeilla surffausta ensimmäisen kerran.

2. Herkuttele! Jos reissu on ollut pitkä ja riisi tulee jo korvista ulos, niin Kutalta löytyy vaihteluksi kaikki länsimaalaisetkin herkut.

3. Juhli! Kuta on Aussi-turistien bileparatiisi ja täällä jos missä pääsee juhlimaan. Varo kuitenkin taskuvarkaita ja ettei kukaan laita juomaasi mitään.

4. Shoppaile! Jos Balin perinteisiltä markkinakaupustelijoilta ei ole löytynyt mitään mieleistä, löytyy Kutalta useampi ostoskeskus ja paljon länsimaisia merkkejä myyviä kauppoja. Tällä kertaa bongasin ekaa kertaa jopa H&M:n! Apua...

5. Lähde pois! Oikeasti paras vinkki, jonka voin Kutalle antaa, on kuitenkin se, että käy ihmeessä muuallakin! Kutalta on mahdoton löytää aitoa Balia ja vaikka se monelle saattaa olla esim. surffauksen takia tärkeä paikka, kannattaa sieltä tehdä ehdottomasti ainakin päiväretkiä muualle, jos ei pidemmäksi aikaa pois kerkeä.

Kutalta me jatkettiin matkaa Cangguun, mutta siitä juttua vasta seuraavalla kerralla...

P.S. Ota seurantaan myös mun Instagram (@eathooplove) tai Facebook, jos haluat pysyä reaaliaikaisemmissa Bali-tunnelmissa mukana!