Sisällön tarjoaa Blogger.

Mitä tapahtuu hiuksille, kun niitä ei värjää tai leikkaa kahteen vuoteen?

hiusten värjäys

Tää voi järkyttää joita kuita, mutta mä oon käynyt viimeksi kampaajalla kaksi vuotta sitte! Ihan totta! Silloin, juuri kun olin saanut tietää olevani raskaana, leikkasin ja otin vaaleita raitoja ennestään jo liukuvärjättyihin hiuksiin. Raskaana en viitsinyt hiuksia värjätä ja imettäessä pelkäsin, että värjäystulos olisi aivan jotakin muuta kuin pitäisi, joten hiuksista oli tullut todella naturellit, joita lisäksi koristi kuivakka vaalea latva. 

Hiuksia en ole leikannut, sillä olen halunnut niitä kasvattaa. Mutta hyvin hitaasti ne kasvaa, kun hiukset eivät tunnu kovinkaan paljoa pidemmiltä kuin kaksi vuottakaan sitten... Olin siitä onnekas, ettei multa raskauden jälkeen tai imetyksen myötä lähtenyt kovinkaan paljoa hiuksia, vaan tukka tuntuu nyt oikeastaan melko paksulta. Liekö siihen syynä myös hyvin imeytyvien vitamiinien käyttö, luonnonkosmetiikkaan siirtyminen ja se, etten pahemmin enää hiuksiani föönaile tai muuten lämpökäsittele. Mutta onhan mun latvat tosiaan kuivat ja aivan epätasaiset. Itse asiassa syy miksi tykkään pitää ponnaria toisella sivulla on se, että siltä puolelta hiukset on pidemmät... hehe. 

Jossain vaiheessa olin jo melko sinut luonnollisen hiustenvärini kanssa, mutta nyt tuli stoppi ja kaipasin siihen jotain pientä freesausta. Päätin värjätä hiukset kotona (tai äiti värjäsi), sillä kampaajalle en kehdannut mennä, kun en ollut niin pitkään aikaan käynyt. Pelkäsin myös, että siellä hiukseni leikattaisiin liian lyhyiksi... Kesää vasten mua houkuttaa usein värjätä vaaleaksi, mutta nyt väriksi valikoitu vähän tummempi, jolla saisi vaaleat latvatkin peittoon. Ja koska edelleen imetän, sai värjäystulosta vähän jännittää... 

Ja ei tästä nyt ainakaan edellistä huonompi tullut! Vaikka vainoharhaisena aluksi kyllä katselinkin, että vihertääkö se vähän jossain valossa... 

Tässä on vielä ennen ja jälkeen kuva:
ennen ja jälkeen
Pitää sitä leikkaamista vielä vähän miettiä. Ehkä toiset kaksi vuotta... heh! No ei vaan, mutta ajattelin ehkä mennä vielä Balille tällä reuhkalla ja korjailla vahinkoja sitten vasta sen jälkeen... 

Toivottavasti teillä oli kivat pääsiäisenpyhät! Mä odotan jo vähän huomista ja aivan arkista menoa...

4 kommenttia

  1. Tosi kaunis on sävy! Tietäen viehtymyksesi luonnokosmetiikkaan, pakko kysyä, että oliko tää joku kasviväri, jonka laitoit? Jos oli, niin miten sen laittaminen sujui? Sun hiukset on kyllä hurjan hyvässä kunnossa kahden vuoden leikkaamattomuuden jälkeen! Mä en ole leikannut tammikuun jälkeen ja latvat tosiaan näyttääkin siltä. Tsekkaa vaikka toi mun uusimman postauksen "au naturell" kuva :D Tässä just mietin, että käydäkö vielä ennen synnytystä leikkauttamassa, mutta kun toisaalta koetan niin kovasti kasvattaa näitä, niin tekisi mieli vaan elää tukka ponnarilla ja vähät välittää latvoista :)

    VastaaPoista
  2. Kiitti! Tää oli ihan tavallinen kaupan väri. Harkitsin kyllä luonnonkosmetiikkaväriäkin, mutta jotenkin olen siinä luulossa, että niissä vois tulla vielä helpommin imetyshormoonien vuoksi väriylläreitä ja varsinkin mun piilevä punapigmenttisyys esiin... Eikä sun hiukset musta kovin huonokuntoisilta näytä! Anna kasvaa vaan, jos siltä tuntuu! 😊

    VastaaPoista
  3. Hei kiva blogi sulla! En ookkaan aiemmin törmännyt ☺️☺️💛

    -Vilma

    www.so-up.fi/byvilma

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Ja kiva, kun olet löytänyt blogin! Pitää käydä kans tutustumassa sun blogiin!

      Poista