Sisällön tarjoaa Blogger.

Superhelppoa raakaleivontaa Raakakakun valmistuspaketilla

Superhelppoa raakaleivontaa Raakakakun valmistuspaketilla

Mä leivoin torstai-iltana elämäni ensimmäisen raakakakun itse! Se kävin erittäin kätevästi, sillä olin ostanut Ruohonjuuresta Leaderin Barebake - Raakakakun valmistuspakkauksen.

Raakakakun valmistuspakkauksia oli kahta makua, suklaata ja marjaisaa, ja ne olivat juuri oikein hyvässä alessa (10e/kpl), mikä houkuttelikin mua nappaamaan suklaisen paketin mukaani. Mä oon suunnitellut raakakakun tekemistä jo pitkään, mutta ei ole tullut oikein mitään hyvää syytä kakun tekemiseen. Eikä nytkään ollut mitään muuta erityistä syytä kuin viikonloppu ja pari kaveria, jotka olivat tulossa kylään.

Kakun tekeminen oli helppoa, sillä ohjeet olivat selkeät ja kaikki tarvittava paketissa mukana. Kakun tekoon tarvitsee blenderiä ja meidän Wilfa selviytyi hommasta oikein hyvin, vaikka piti siinäkin aina välillä kaapia aineksia kannun reunoilta takaisin terien päälle.

Superhelppoa raakaleivontaa Raakakakun valmistuspakkauksella
Pikku Myy on kova auttamaan aina äitiä ja tekemään perässä melkein kaikkea mitä näkee. Tässä mm. pikkubloggaaja hommissa otamassa kuvia postaukseen omalla kamerallaan... haha! Olin ajatellut ottaa muutaman kuvan kakun teon aikanakin, mutta kun tämä pieni apulainen oli mukana, ei kapasiteetti enää riittänyt kuvaamiseen asti... 

Pakkauksen kakku olis ollut hyvä tehdä ihan pieneen 15cm vuokaa, mutta mulla oli vain vähän isomman kokoinen, joten lisäsin pohjan aineksiin yhden vajaan pähkinäpussin jämät ja tein kakun päälle vielä kookoskermasta, hunajasta ja vaniljajauheesta kuorrutteen, jotta se ei olisi ollut niin matala. Kuorrute sopi suklaiseen kakkuun mielestäni aika hyvin. Koristelu jäi vähän laimeaksi ja siihen tuli nyt vain pikkuisen säästämääni pakkauksessa ollutta raakasuklaata, jonka rouhin kakun päälle.

Kakku maistui oikein hyvälle ja se oli ihan hyvän kokoinen, kun sain tarjottua siitä parina päivänä kyläilijöille sekä syömään itse yllin kyllin. Pikku Myykin sai vähän kakkua, mutta ei se oikein tykännyt siitä. Ja Rio ei suostunut edes maistamaan... Paketti oli siis oikein positiivinen yllätys, vaikkei kyllä ihan Greenstreetin kakuille vetänytkään vertoja... Melkein vois testata vielä jossain vaiheessa sen marjaisenkin maun. 

Superhelppoa raakaleivontaa Raakakakun valmistuspakkauksella


Meillä on mennyt koko viikko vähän sairastaessa, kun ensin olin itse kipeenä ja sitten Myylle tuli ehkä enterorokko tai joku muu sairaus! Ollaan katsottu aivan liikaa kotona videoita ja Pipsa Possut alkaa tulla jo korvista ulos... Oon myös nukkunut ihan superhuonosti, mutta jospa tää kohta jo alkais helpottaa...

Kivaa uuden viikon alkua! 


P.S. Ota seurantaan myös Eat Hoop Loven Facebook sekä Instagram (@eathooplove)!

Ei kommentteja