Sisällön tarjoaa Blogger.

Blogihaaste: 10 matkakuvaa

Sain reisereise -blogin Mollymaylta kymmenen matkakuvan blogihaasteen, joka onkin pyörinyt jo useissa blogeissa. Alkuperäinen haaste lähti Journey Diary -matkablogista, josta löytyy myös tarkat osallistumisohjeet. Muiden kuvia on ollut kiva katsella, niin miksenpä laittais omianikin sekaan!

Tässäpä siis tulee:

1. Kuva lentokoneen siivestä

Jerinan kuvat 196

Belgialaista maalaismaisemaa matkalla Brysseliin vuonna 2007.

2. Paras vahingossa onnistunut otos

HPIM4570

Tää oli vähän vaikea. Päätin sitten ottaa kuvaksi hyppykuvan, sillä mulle ainakin hyppykuvan onnistuminen on aina vahinko (sekä kuvaajana, että hyppääjänä). Mä kun hyppään, tarvii yhtä onnistunutta kuvaa kohden yleensä 20 epäonnistunutta lysähdystä, sillä mulla ei oo mikään maailman paras ponnistusvoima. Tää hyppy Thaimaan Koh Phanganilla tais kuitenkin tulla ekalla yrittämällä.

3. Matkakuva, joka saa hyvälle tuulelle

Hanging in Angkor Wat

Apinat roikkuu Angkor Watilla. Tästä tulee vaan niin hyviä muistoja mieleen.

4. Luontokuva

HPIM5500

Ehkä kaunein paikka, jonka oon nähnyt. Kuang Si Waterfall Laosissa.

5. Kuva yläilmoista

HPIM4096

Mallorcalainen kylä vuonna 2010.

6. Postikorttimaisema

DSCN0810

Postikortti Thaimaasta, Phi Phi saarilta.

7. Kuva matkaseurasta

DSCN1432

Mun lempireissukamu Petra, jonka kanssa ollaan oltu jo aika monessa maassa. Thaimaassa, Kambodzassa, Laosissa, Indonesiassa, Puolassa, Iso-Britanniassa, Belgiassa... <3

8. Fiilistelykuva palmun alla

IMG_0701

Siellä sitä fiilistellään pää alaspäin niin kuin aina. Tämä kuva on Tunisiasta vuodelta 2009.

9. Hyvää huomenta -kuva

HPIM5808

Aamuisin mun ensimmäinen ajatus on, että mitä on aamupalaksi. Tämän ihanan mango-mansikka-kookosmaito-puuron nautiskelin Balin Ubudissa.

10. Lempikaupunkini

Tää se vasta vaikea olikin! En oikeastaan osaa sanoa mikä olis mun lempikaupunki. Mielessä kävi muutama vaihtoehto Helsingistä Lontooseen ja Pariisista Barcelonaan, mutta todellisuudessa mulla on tunne, etten oo vielä käynyt mun lempikaupungissa (ehkä se on New York..?). Oon ehdottomasti kaupunkityttö ja tykkään isoista kaupungeista. On ihana tunne olla uudessa kaupungissa, ihmetellä kaduilla, kierrellä kauppoja ja istuskella kahviloissa. Kun joku piti kuitenkin valita, niin laitan nyt kuvan Bangkokista. Se on ensimmäinen oikea suurkaupunki, jossa olen käynyt ja vaikken sille ihan heti lämmennytkään, niin jotenkin rupesin kuitenkin tykkäämään siitä. Se on ollut välietappi monta kertaa ja viimeisimmällä kerralla tuntui jo siltä, että alkoi hahmottamaan sitä suurta kaaosta ja selviyidyin sekä viihdyin siellä hyvin ihan yksinkin. Lisäksi viime aikoina mulla on ollut tavallaan ikävä sinne... Veikkaan kuitenkin, että maailmassa on tosiaan Bangkokia hienompiakin kaupunkeja, mutten ole vielä vaan kerennyt käydä niissä.

Bangkok

Suurin osa bloggaajista on tainnut jo tehdä tämän haasteen, mutta jos joltain on vielä jäänyt välistä, niin haastan hänet mukaan!

6 kommenttia

  1. Hienoja kuvia oli sullakin tässä haasteessa! :) Mä just tänään kans kirjoittelen tän haaste-postauksen ja mulla oli ihan samanlaiset fiilikset tosta 10.kohdasta. Kiva kuulla ettei kaikilla muillakaan ole yhtä lempikaupunkia...ainakaan vielä :)

    VastaaPoista
  2. Kiitti! Tosi hienoja kuvia sullakin! Varsinkin toi bengi-hyppy kuva. :) Ehkä sen lempikaupungin tietää sitten, kun se osuu kohdalle...

    VastaaPoista
  3. Tosi kivoja ja hauskoja kuvia. Tuo Laoksen luontokuva on kyllä tosi upea! Toivottavasti pääsen itsekin joskus tuollaisiin maisemiin. :)

    VastaaPoista
  4. Kiitos! Laosin vesiputouspaikka oli kyllä aivan uskomaton...

    VastaaPoista