Sisällön tarjoaa Blogger.

Vauvan kahden raaka-aineen keksit + versio, joka maistuu aikuisillekin!

vauvan keksit

Moikka! Mulle tuli vähän mutkia matkaan tässä bloggaamisen jatkamisessa, kun ilmeni yllättäviä tietokonongelmia, mutta nyt ne on selätetty ja kone saatu toimimaan, joten täällä ollaan taas! 

Rio lähti tänään työkavereidensa kanssa mökkeilemään ja mä vietän viikonlopun yksin tyttöjen kanssa. Saa nähdä mitä tekemistä keksitään! Tää nyt ei ole muuten mitenkään kovin ihmeellistä, sillä oon muutenkin niin paljon tyttöjen kanssa yksin, mutta onhan se vähän outoa, että Rio ei tulekaan kotiin pariin yöhön. En edes muista milloin viimeksi se olis ollut jossain yksin enkä mäkään oo käynyt missään yöreissuilla aikoihin (varmaan pitäis, ettei aivan erakoidu!). 

No mutta, ajattelin tulla jakamaan yhden kivan pikkureseptin, joka meillä taas muistettiin pitkästä aikaa! Tein vasta vähän aikaa sitten Lunalle apinaevästä ekaa kertaa, kun olin jotenkin unohtanut sen kokonaan. Tein sitä aikanaan aika paljon Alexalle ja se on kyllä niin helppo ja kätevä sormiruokaeväs. Alexan aikaan tietysti maistoin tuota itsekin, mutta ei se oikein mulle maistu. Nyt kuitenkin kokeilin tehdä mulle ja Alexalle vähän keksimäisempiä versioita ja niistä tuli aika hyviä!

apinaeväs

vauvan kaurakeksit

Keksejä tein ohjeella: (kuvissa näkyvä määrä on tehty tupla-annoksella)

1 muussattu banaani
1 dl kaurahiutaleita
(1rkl öljyäkin voisi laittaa, mutta unohdin!)

lisäksi mun ja Alexan kekseihin laitoin:

rouhittua saksanpähkinää
kuivattuja karpaloita
kanelia
kaardemummaa

Ja tietenkin taikinaan voi lisätä vaihtoehtoisesti mitä tahansa muitakin pähkinöitä, rusinoita, mauisteita jne. mielensä mukaan!

Kaikki ainekstet sekoitetaan vain kulhossa taikinaksi. Muista laittaa vauvalle sopimattomat ainekset vasta, kun olet ottanut vauvan osuuden taikista erilleen. Lunalle muotoilin taikinasta pötkylöitä, mutta lopuista tein litteitä pyöreitä keksejä. Lunan pötköt oli 200 asteisessa uunissa n.10 minuuttia, jolloin ne jää sopivan pehmeiksi. Mun ja Alexan keksit jätin kuitenkin pidemmäksi aikaa ja ne oli uunissa varmaan 20-30min, jolloin niistä tulee kovempia ja vähän rapeampia, jolloin ne maistui mullekin. 

Keksit kannattaa syödä heti, sillä parhaimmillaan ne ovat heti tuoreeltaan ja vähän lämpiminä. Vauvan versioita voi säilyttää jääkaapissa ainakin seuraavaan päivään. 

apinaeväs

apinaeväs

Onko muille apinaeväs tuttu? Tykkäättekö siitä itse? 

Mukavaa viikonloppua! 

P.S. Ota seurantaan myös blogin Facebook (joka vielä edelleenkin löytyy nimellä Eat Hoop Love, kun Facebook ei anna lupaa vaihtaa sitä...) sekä Instagram (@ferdanifamily)!

Ei kommentteja