Sisällön tarjoaa Blogger.

Kotona ollaan ja sekalaisia ajatuksia matkan jälkeen

matkan jälkeen

Täällä ollaan taas koto-Suomessa! Tultiin eilen aamulla ja vietettiin jokseenkin sekainen päivä odotellen, että tulis edes suurin piirtein ilta ja päästäis nukkumaan. Kotimatka meni paljon paremmin kuin menomatka ja Myy jopa nukkui aika pitkiä aikoja bassinetissa, mutta en vaan saanut itse nukuttua melkein ollenkaan, joten olo oli jokseenkin väsynyt. Iloiseksi yllätykseksi Helsinkiin oli tullut meidän poissaollessa kesä ja kaikkialla oli aivan vihreää. Meidän lähtiessä kun oli vain harmaata ja vettä satoi... Kätevästi olin pois muuten koko allergia-nuha ajan! Olis kyllä ollut niin paljon tylsempi palata samanlaiseen säähän kun mistä lähdettiin...

Tänään herättiin viideltä ja oltiin jo vähän enemmän järjissämme. Käytiin kaupassa, laitettiin ruokaa, ulkoiltiin ja pyörähdettiin Itiksessä. Miten ihanan tavallista! Vaikka matka oli tosi onnistunut ja hauska, on musta ihan kiva olla taas kotonakin. Riokaan ei ole niin masentunut kuin viime reissun jälkeen, joten arkeen palaaminen on vähän helpompaa.

Gitgit

Pikku Myy nukahti puoli seitsemältä yöunille, joten mun pitäis varmaan mennä aika pian perässä, mutta tulinpahan pikaisesti moikkaamaan tänne ensin. Päässä ei liiku vielä mitään kovin fiksua, mutta tässä muutamia ajatuksia mitä sieltä nyt löytyy:

*Myy on varmaan tottunut reissussa suolaiseen ruokaan, sillä se ei suostunut tänään syömään (suolattomia) lihapullia, jotka on ennen olleet sen herkkua...

*Mun vasta tummemmiksi värjätyt hiukset on vaalentuneet aika paljon. Mutta ei ehkä huonolla tavalla.

*Ai kamala, kun kaikki tuntuu taas niin kalliilta!

*Pitäis varmaan alkaa taas treenaamaan, kun edellisen kuukauden treenit koostuu kolmesta joogakerrasta...

*Olin aika iloisesti yllättynyt, kun kävin aamulla hieman lomakilojen pelossa vaa'alla, mutta painoinkin aika tarkalleen saman verran kuin ennen matkaa. Ja mä oon kuitenkin elänyt tämän viikon pääasiassa sokerilla, hah!

*Mä haluaisin hyvän blenderin. Heti!

*Saakohan mä ikinä noita pyykkivuoria katoamaan...?

*Ihanaa, kun on taas innostunut ja inspiroitunut olo keittiössä!

*Niin kivaa, kun on kesä edessä ja aikaa kaikenlaisille pikku kesäsuunnitelmille!

*Nyt olis niin hyvä pitää tää rytmi, että menis aina ajoissa nukkumaan ja heräis aikaisin... Niin varmaan!

*Oltiin ajateltu siirtää Myy nukkumaan omaan sänkyyn ainakin suurimmaksi osaksi yötä, mutta kun laitettiin se sinne ennen unille menoa, kiipesi se sieltä ketterästi pois. Otettiin sitten pinniksestä toinen reuna pois ja pidetään sitä sivuvaununa, mutta yöllä se kiipesi sieltäkin takaisin meidän sänkyyn. Että se siitä suunnitelmasta...

*On muuten niin mahtavaa, kun on nopea netti!

riisipellot

Nyt Rio kuorsaa jo sohvalla ja munkin pitäis mennä nukkumaan, kun onhan kello jo yli yhdeksän! Kuullaan ensi viikolla ehkä vähän parempien juttujen merkeissä!

4 kommenttia

1. Kiva on ollut seurata teidän matkaa Instassa. Tervetuloa takaisin!

2. Hei! Olisiko sulla antaa vinkit mihin mennä balilla 1,5vuotiaan kanssa? Muutaman viikon päästä olisi tarkoitus lähteä vähän ekstemporee..reilun parin vkn reissulle. Nyt tarvisi ainakin kolme eri paikkaa/rantaa mihin mennä. Kerran ollaan kahdestaan käyty bali(suurimmat rannat)gili/lombook, kirkkaat vedet ja rauhallinen meno kiinnostaa, ei kuitenkaan pelkkä rannalla löhöily.. Mitä voisi tehdä balilla? Uluwatu käyty jo.. Ja muutkin vinkit liikkumiseen pienen lapsen kanssa olisi tervetulleita, tai mitä ottaa huomioon.
    Kiitos jo etukäteen:))
    Terv Heini

1. Moikka! Ihanaa, että olette lähdössä Balille! Pienen kanssa pitkät automatkat voi olla vähän haastavia (tai ainakin meillä oli) eli noin lyhyessä ajassa ei ehkä kannata ihan ristiin rastiin Balia suhailla. Esim. Sanur on aika rauhallinen ja lapsiystävällinen ranta. Ganggu oli myös kiva paikka ja Ubud on oma suosikki, vaikkei siellä rantaa olekaan. Panostaisin ehkä hyvään hotellin uima-altaaseen, sillä etelän rannoilla on luultavasti niin isot aallot, ettei pienen kanssa voi uida. Meillä oli matkarattaat mukana, mutta käytettiin vähän enemmän kantoreppua, kun joissain paikoissa rattailla oli vähän hankala mennä. Auton vuokraaminen päiväksi tosi jees, kun saa mennä omaan tahtiin katselemaan mitä paikkoja haluaa. Riisipeltoja, temppeleitä, rantoja, markkinoita, vesiputouksia, mikä nyt itseä kiinnostaa. Turvaistuinta on tietysti ehkä vaikea löytää. Me ei käytetty. Mentiin myös moottoripyörällä lapsi kantorepussa, vaikkei se tietysti turvallista ole.