Sisällön tarjoaa Blogger.

DIY boho-seinäkoriste

DIY boho-seinäkoriste

Mä en ole mitenkään erityisesti sellainen askartelija-ihminen, mutta aina joskus innostun väkertämään jotakin pientä. Ja nyt kun mulla on vissiin liikaa aikaa vauvaa osotellessa ja tällainen askarteluinspiraatio pitkästä aikaa taas tuli, ajattelin jakaa tän idean teidänkin kanssa! Mä oon jo pitkään pähkäillyt mitä laittaisi seinälle meidän sohvan yläpuolelle, kun tyhjä valkoinen seinä on vaan niin tylsä. Siinä on hetkittäin jotain ollutkin, mutta mikään ei ole tuntunut oikein täydellisen hyvältä enkä haluaisi siihen vain jotain perus taulua. 

Mä oon aina tykännyt sellaisesta hieman hipahtavasta boho-tyylistä, kunhan ei mennä liiallisuuksiin. Tykkään väreistä, mutta aika hillitysti. Joskus sohvan yläpuolella on roikkunut mandalakuvioitu kangaskin, mutta se on kuitenkin ollut ehkä vähän liian hippiä jopa mun makuun... Joku hieno makramee sopisi tietysti hyvin myös seinälle, mutta sellaisen tekoon mun taidot (tai ehkä kärsivällisyys) ei kyllä ihan riitä. Rakastan myös dreamcatchereitä, erilaisia sisustusvaloja sekä marokkolaisia kuviointeja. Ja nyt tällainen tyyli taitaa olla aika trendikästäkin tai ainakin Instagramista ja Pinterestistä löytää paljon kuvia kyseisestä tyylistä. Ja Pinterestin ihanasta maailmasta löysinkin idean tähän höyhenistä tehtyyn DIY seinäkoristeeseen.

scandi boho olohuone

Harmi muuten, että Rio ei ole yhtään niin paljon innostuntu tästä tyylistä ja ennemminkin pyörittelee aina silmiään näille mun ideoille... 

Koriste on yksinkertaisesti tehty suurehkosta oksasta, johon on langalla solmittu valkoisia höyheniä kiinni. Olin suunnitellut tekeväni tällaisen jo jonkin aikaa ja kun pihalla vastaani tuli yllättäen aivan täydellinen oksa hommaa varten, oli se pakko ottaa mukaan. Tämä sinänsä olikin vähän hassua, sillä Pikku Myyllä on menossa juuri vaihe, jossa hän haluaa kantaa kotiin jos jonkinlaisia kiviä ja keppejä, jota mä tietysti yritän kieltää... Joten koitapa siinä nyt sitten perustella miksei hän saa tuoda niitä kotiin, mutta äiti saa, heh. Voi muuten olla, että tämäkin oli jonkun lapsen keppi, kun se löytyi maasta meidän kerrostalon takapihalta eikä siinä ollut edes mitään kaarnaa päällä... 

Keppi siis löytyi yllättävän helposti ja höyhenet ja paksun langan ostin Sinellistä. Höyhenissä oli valmiina rautalangat, joten ne oli tosi helppo vain kieputella oksaan solmittuihin lankoihin. En kauheasti suunnitellut höyhenten asettelua etukäteen ja ajattelin ensin laittaa ne aivan epäsymmetrisesti, mutta järjelmä-minä halusi laittaa ne sitten kuitenkin jonkinlaiseen asetelmaan. Kiinnitys on tehty mun vanhasta nahkaisesta kengännauhasta. 

DIY boho-seinäkoriste

scandiboho olohuone

Omasta mielestäni lopputuloksesta tuli aika kiva ja juuri jotain tuollaista kaipasinkin seinälle! Ja tämä valmistui ainakin todella pienellä vaivalla ja onnistuu aivan varmasti tumpelommaltakin askartelijalta. Ja miksei tällaiseen voisi lisätä joitakin muitakin koristeita kuten helmiä, kristalleja tms. roikkumaan. Itse ajattelin vähän lähempänä joulua laittaa tähän ehkä vielä jotkin nätit valot. 

Löytyykö muita jotka tykkäävät sellaisesta hillitystä boho-tyylistä? Olisikohan se nyt sitten scandi-bohoa nimeltään... 

Ihanaa uutta viikkoa! 


P.S. Ota seurantaan myös Eat Hoop Loven Facebook sekä Instagram (@eathooplove)!

2 kommenttia

  1. Mulla on sama projekti, mutta teen sellaisen telineen kaulakoruille ;)

    VastaaPoista