Sisällön tarjoaa Blogger.

Lemppari luonnonkosmetiikkatuotteet

Lemppari luonnonkosmetiikkatuotteet

Listasin jokusen aikaa sitten suosikkejani luonnonkosmetiikkameikeistä ja nyt olisi vuorossa muut luonnonkosmetiikkatuotteet. Olen tässä parin vuoden aikana kokeillut jo aika paljon erilaisia luonnonkosmetiikan tuotteita, joista osa on jäänyt heti lemppareiksi ja osa on ollut enemmän huteja. Mutta kokeilemalla sitä vain löytää ne itselle sopivat jutut!

Eli tässä tulee tämän hetken parhaat jutut, joita suosittelen lämpimästi muillekin luonnonkosmetiikasta kiinnostuneille: 

Laboratoire du Haut-Segala, porkkanaöljy

Mä ostin aika hetken mielijohteesta kesän alussa Ruohonjuuresta porkkanaöljyn, joka onkin osoittanutunut ihan kesän ykköstuotteeksi. Laitan aurinkoisina päivinä porkkanaöljyä ennen ulos menoa ja vielä illalla uudestaan auringossaolon jälkeen. Öljystä tuntuu tulevan jo itsessään pientä sävyä kasvoille ja sen sanotaan syventävän päivetystä. Tutkimusten mukaan porkkanaöljyssä ei ole kai mitään suojakerrointa, kuten ei kookosöljyssäkään, mutta kevyttä suojaa niistä tuntuu osa saavan. Mä en itse pala kovinkaan helposti ja olen hieman aurinkorasvoja vastaan, joten olen jo pitkään käyttänyt auringossa oikeastaan vain kookosöljyä (ellei nyt olla ensimmäisiä päiviä Balilla tms). Kookosöljy on kuitenkin kasvoille mielestäni ainakin pidemmän päälle vähän turhan tuhtia, mutta porkkanaöljy vähän kevyempänä on sopinut siihen hyvin. En suosittele tätä kuitenkaan aurinkorasvan asemasta, jos palat helposti! En muista öljyn hintaa ihan tarkkaan, mutta kesän Ruohonjuuri-lehdessä oli siihen alennuskuponki. 

porkkanaöljy

Mossa, BB-voide

Mossa on yksi lempparimerkkini luonnonkosmetiikassa ja siinä on mielestäni erittäin hyvä hinta-laatu suhde. Olen kokeillut muutamia BB-voiteita, mutta Mossa on voittanut parit kalliimmatkin merkit. Voide on sopivan peittävä, mutta ei liia paksu, kivan tuoksuinen, väri on itselleni sopiva ja levittyy hyvin. Eli suunnilleen kaikkea mitä BB-voiteelta voi toivoakaan!

Mossa BB-voide

Evolve, Hyaluronic serum (saatu blogin kautta)

Mä olen testaillut lähinnä luonnonkosmetiikan edullisia merkkejä, sillä vähän kalliimmissa tuotteissa aina vähän pelottaa, että onko ne sitten kuitenkaan hyviä ja rahansa arvoisia... En myöskään kovinkaan paljoa käytä seerumeita, naamioita tai muita "erityishemmottelutuotteita", sillä mielestäni on tärkeämpää pitää huolta, että päivittäiset tuotteet ovat kunnossa ja nämä muut ovat sitten vähän sellaista ekstraa. Blogin kautta saatu Evolven hyaloronihapposeerumi on juuri sellainen tuote, jollaisia en itse useinkaan osta, mutta testannuani sitä, se onkin osoittautunut aivan ihanaksi! Seerumi ihan oikeasti tuntuu "kaunistavan" ihoa ja tykkään siitä, kun sitä vain levitetään puhtaille kasvoille ja jätetään siihen toisin kuin hieman vaivalloisilta tuntuvat naamiot, joiden pitää aina antaa olla jonkin aikaa. Laitan tätä yleensä silloin kun olen lähdössä johonkin menoihin ja se toimii hyvin kyllä ainakin tällaisen väsyneen äidin kasvoihin.

Lemppari luonnonkosmetiikkatuotteet

Schmidt's, Bergamont+Lime deodorantti 

Mä olen kirjoittanut tästä Schmidt's deodorantista ihan omankin postauksen, mutta se on vaan niin hyvä, että ansaitsee hehkutusta uudestaankin. Tää on oikeasti ehkä paras deodorantti mitä mä olen koskaan käyttänyt! Suosittelen kokeilemaan, vaikkei luonnonkosmetiikasta olisi aikaisemmin löytynytkään itselle sopivaa dödöä! 

Lemppari luonnonkosmetiikkatuotteet

Lavera, hammastahna

Mä vaihdoin vuoden alusta hammastahnan luonnonkosmetiikkaan, joka oli yksi viimeisiä tuotteita, johon siirryin tavallisesta kosmetiikasta. En halua luopua fluorista, mutta löysin Laveralta hammastahnan, jossa sitä on. Olin kokeillut kavereilta muutamia eri luonnonkosmetiikan hammastahnoja, mutta mikään ei tuntunut oikein hyvältä... Haluan fluorin lisäksi, että hammastahna vaahtoaa, sillä muuten tuntuu, ettei suu puhdistu kunnolla. Tämä vaahtoaa ihan hyvin, maku on raikas ja tahnan hinta kohtuullinen. Tämä on siis toistaiseksi paras luonnonkosmetiikan hammastahna, jota olen kokeillut, mutta testaan mielelläni vielä muitakin, jos jollain on suositella jotain hyvää!

Lavera Hammastahna

H&M Conscious, kuivashampoo

Tiesitkö, että H&M:ltä saa luonnonkosmetiikkaa? En mäkään vielä jokin aika sitten! Ostin sieltä testiin hajuveden, joka ei ole kovin hääppöinen sekä tämän kuivashampoon, joka on osoittautunut oikein toimivaksi! Kuivashampoo on tehty perunajauhosta, joita voisi tietysti käyttää ihan sellaisenaankin, mutta tässä on raikas piparmintun tuoksu ja tietysti kätevä purkki, josta jauhetta on helppo annostella hiuksiin. 

H&M luonnonkosmetiikka

Ekopharma, Minttu hiustenhoitosuihke

Mulle Ekopharma on uusi merkki ja tämä hoitoaine ensimmäinen heiltä testissä oleva tuote. Jätettävä hoitoaina ei pahemmin eroa normikosmetiikan vastaavista ja tässäkin on ihana mintun tuoksu! Ekopharmassa hienoa on se, että merkki on suomalainen ja aion varmasti testata vielä muitakin heidän hiustuotteita, joista erityisen kiinnostavalta kuulostaa hiuslakka. 

Lemppari luonnonkosmetiikkatuotteet

Tässä on siis mun tämän hetkiset lempparit! Jaa toki kommenteissa omat luonnonkosmetiikan suosikkisi, jos haluat joitain tuotteita suositella! 


P.S. Ota seurantaan myös mun Instagram (@eathooplove) ja  Facebook!

Ei kommentteja