Sisällön tarjoaa Blogger.

Suosikkini luonnonkosmetiikkameikeistä

Suosikkini luonnonkosmetiikkameikeistä

Piiiiitkästä aikaa luonnonkosmetiikkajuttuja! Luonnonkosmetiikasta on tullut parin vuoden takaisen luonnonkosmetiikkaprojektini jälkeen itselleni ihan arkipäiväinen juttu ja lähes kaikki käyttämäni kosmetiikka onkin nykyään luonnonkosmetiikkaa. Ainoat silloin tällöin käytössä olevat tavallisen kosmetiikan tuotteen ovat hiusten lämpösuoja silloin harvoin kuin hiuksia föönaan tai kiharran, meikit, jos joskus laittaudun tavallista enemmän (jota tapahtuu ihan superharvoin!) sekä satunnaiset suihkaukset vanhoista hajuvesien jämistä. Arkimeikkipussini koostuu ainoastaan luonnonkosmetiikasta ja ajattelinkin nyt esitellä niistä suosikkini!

Pohjana käytän Laveran Natural Liquid Foundationia, jonka löysin kaverin suosituksesta. Aikaisemmin olen testannut myös Bohon pohjameikkituotetta sekä Benecosin meikkivoidetta, mutta tämä Lavera on ainakin näihin verrattuna paljon parempaa. Meikkivoide on juuri sopivan kevyttä, mutta peittävää ja värikin on mulle passeli (Honey Sand 03). Tämän kanssa en muuten käytä mitään puuteria, vaikka olen aina ajatellut, että pelkkää pohjaa käyttävät ihmiset ovat vähän hassuja, kun silloinhan meikki ei millään tavalla kiinnity, vaan voi helposti pyyhkiytyä poiskin. Aikaisemmin kaipasin myös puuterin tuomaa mattaisuutta, mutta nyt tämä tuote on itsessään ollut ihan riittävä eikä kasvot ala mitenkään kiiltämään, vaikkei puuteria olekaan. 

Suosikkini luonnonkosmetiikkameikeistä

Mun tärkein meikki on kulmakynä ja usein vaikken muuten meikkaisi, laitan vain BB-voidetta ja kevyesti kulmakynää. Tämä siksi, että kulmani ovat niin olemattomat, että luonnontilassa niitä ei paljoa huomaakaan. Kulmakynäni on Boholta eikä muistaakseni ole muita tuotteita luonnonkosmetiikasta edes kokeillut. Kynät kuluvat niin hitaasti ja tämä on ollut toimiva, ettei ole ollut tarvetta ostaa muita. Värin nimestä en ole ihan varma, mutta joku vaaleanruskea se on, jolla saa helposti tehtyä sellaisen kevyemmät "ei meikkiä"-kulmatkin. Aikaisemmin olen muuten usein värjännyt kulmiani, mutta nyt sekin on pääasiassa jäänyt, kun olen siirtynyt luonnonkosmetiikkaan. 

Ripsivärinä mulla on suosittu Avril Le Mascara Volume ja olen tästä löydöstä niin iloinen, kun aikaisemmat pari testissäni ollutta luonnonkosmetiikkaripsiväriä saivat vain tuskastumaan ja ajattelemaan, etten voi koskaan siirtyä kokonaan luonnonkosmetiikkaan, kun ei sieltä löydy edes kunnollista ripsiväriä. Olen kirjoittanut Avrilin ripsiväristä ihan oman postauksenkin, mutta pääpiirteittäin tämä on aivan huippuripsari, joka ei paljoa häpeile ihan normikosmetiikan vastaavillekaan! 

Suosikkini luonnonkosmetiikkameikeistä

Kulmakynän jälkeen toinen suosikkituotteeni on poskipuna, sillä se tuo niin helposti vähän eloa kasvoihin. Olen aina tykännyt runsaspigmenttisistä poskipunista ja näidenkin kanssa luonnonkosmetiikkataipaleeni alkoi vähän kivikkoisesti... Ensin kokeisin Bohon poskipunaa, joka oli aivan surkea. Sitten vuorossa oli Lavera, josta sentään tuli vähän väriä ja ajattelin jo, että tämä on varmaan parasta, jota voin luonnonkosmetiikalta toivoa... Mutta sitten löysin Luonnonkosmetiikkamessuilta Benecosin poskipunan, jonka pigmenttisyyttä kuulin jonkun vieressäni olevan kehuvan ja nyt olenkin taas onnellinen poskipunan käyttäjä! Mulla on värinä Sassy Salmon ja tää on just ihana!

Suosikkini luonnonkosmetiikkameikeistä

Huuliin mä en arkisin käytä muuta kuin huulirasvaa ja otin nekin nyt näihin meikkisuosikkeihin, vaikkei ne tietysti mitään meikkejä ole. Ikisuosikkini on Hurraw!, joista olen kokeillut useampiakin makuja, mutta nyt on käytössä raikas lime. Lisäksi messuilta nappasin testiin myös Benecosin rasberry huulirasvan, joka on myöskin ihan toimiva ja kosteuttava. 

Suosikkini luonnonkosmetiikkameikeistä

Tällä hetkellä meikkipussini kaipaisi vielä luonnonkosmetiikkahuulikiiltoa. Vai onko sellaista edes? Joku sellainen raikas, jota voi laittaa, kun lähtee vaikka kaupungille pyörähtämään. Joku Laveran huulimeikki mulla on, mutta se on vähän oudon värinen eikä muutenkaan ihan sellaista mitä haen... Lisäksi jossain vaiheessa voisin katsella luonnonkosmetiikkaluomivärejä. Silloin harvoin, kun mä luomiväriä käytän, olen käyttänyt vanhoja normimeikkejäni, mutta nyt kun ajattelee, ne alkaa olemaan varmaaan jo vähän vanhoja... 

Onko sulla joku ehdoton lemppari luonnonkosmetiikkameikeissä? Suosittele ihmeessä!


P.S. Ota seurantaan myös mun Instagram (@eathooplove) ja  Facebook! Facebookissa on vielä muuten menossa arvonta Lapsimessulipuista! 

Ei kommentteja