Sisällön tarjoaa Blogger.

Minkä ikäisenä lapsi kuntosalin lapsiparkkiin?


Mulle tuli aika yllättäen mieleen sellainen, että kuntosaleillahan on lapsiparkkeja, jonne lapsen voi jättää hoitajien kanssa treenin ajaksi! Mulla on usein Pikku Myy mukana treenatessani sirkussalilla, mutta viime aikoina siitä on alkanut tulla melko hankalaa, kun tyyppi on niin vauhdikas ja haluaa kiipeillä joka paikkaan. Niinpä en ole oikein lähi aikoina jaksanut lähtä sen kanssa treenaamaan ja olen mennyt vain silloin kun Rio tai mun äiti on voinut olla Myyn kanssa. Omassa rauhassa treenaaminen ei kuitenkaan tapahdu ihan niin usein kuin haluaisin ja siksi tätä lapsiparkkiasia tulikin mieleeni.

Itiksen Elixialla oli sopivasti pääsiäisen ajan avoimet ovet ja ajattelinkin mennä sinne kokeilemaan jumppaa samalla kun Myy viettäisi aikaa lapsiparkissa. Mutta se lapsiparkki olikin kiinni. Kävin kuitenkin paikan päällä kyselemässä ja sain luvan kokeilla tuntia pääsiäisen jälkeenkin, kun lapsiparkki olisi taas auki. Sovittiin, että menisin tänään tiistaina, ja jäinkin innoissani odottelemaan tuntia. 

MUTTA... Myy on ollut vähän kipeänä ja on vieläkin melko nuhainen. Niinpä jumppa jäi tänään välistä, kun en viitsinyt räkää valuvaa lasta sinne viedä. Ehkä hoitajat ei sen räkänokkaa alkais pyyhkimään eikä ole tietysti kiva, jos muut lapset saisivat nuhan. 

Mua tietysti harmitti, mutta en voi olla myöntämättä, että olin samalla myös hieman helpottunut, ettei mun tarvinutkaan jättää Myytä sinne... Myy ei ole ollut vielä kenenkään muun hoidossa kun mun äidin ja kieltämättä sen jättäminen tuntemattoman huostaan vähän jännittäisi. Vaikka ehkä se olis turhaa, kun se on kuitenkin niin reipas ja lapsiparkki näytti oikein kivalta. 

Minkä ikäiseisiä lapsia te muut olette jättäneet kuntosalien lapsiparkkiin? Ovatko lapset viihtyneet? Vai jättääkö vain huonot äidit lapsensa sellaisiin paikkoihin? Vähän juttuja luettuani monet ovat jättäneet jo ihan pieniäkin vauvoja, joka äkkiseltään kuulostaa aika hurjalta, mutta toisaalta vauvat satttavat vaikka nukkua koko jumpan ajan eivätkä välttämättä edes huomaa, että äiti on ollut poissa. Hurjemmalta mun mielestä melkein kuulostaa, jos vähän isompia lapsia viedään usein päiväkodin jälkeen suoraan lapsiparkkiin... 

Itse jään nyt vielä pohdiskelemaan mitä asian kanssa tekisin, sillä en halua ainkaan mitään jäsenyyttä ottaa ennen kuin olen vähän kokeillut miten Myy lapsiparkissa viihtyisi... 

Kuva Elixian sivuilta täältä.

2 kommenttia

  1. Mä hankin Fressin jäsenyyden viime marraskuussa. Isompi oli silloin reilu 3-vuotias ja pienempi 1 v 3 kk. Isommalla ei mitään ongelmaa mutta pienempi oli ensin ihan ok ja juoksi innnoissaan pallomereen. Jonkun neljän kerran jälkeen pienempi kuitenkin tajus että tää onkin se paikka jossa äiti lähtee pois ja tarrautui muhun kiinni. Jäi sit treenit väliin kun en halunnut väkisin toista jättää. Meinasin jo et irtisanoudun mutta joulutauon jälkeen päätin vielä kokeilla. Sit homma alkoikin toimimaan! Molemmat jäävät mielellään parkkiin ja tulevat innoissaan halaamaan treenin jälkee.
    Mun mielestä kannattaa aloittaa salilta ja olla ensin vain 15 min poissa ja sitten 30 min ja lopulta tunnin tai max 1,5 h. Itse teen aina niin lyhyen treenin etteivät joudu yli tuntia olemaan.
    Mustakin tuntuis päiväkodin jälkeen väärältä viedä parkkiin mut kotihoidossa olevilla se on ihan ok!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että teillä on kuitenkin lähtenyt homma toimimaan! Tota mä just vähän pelkäänkin, että ensin siellä on kivaa, mutta jos ottaa pidemmän jäsenyyden, niin ei sitten enää viihdykään... Ja hyvä vinkki tuo, että aloittaa pikku hiljaa lyhyellä ajalla.

      Poista