Sisällön tarjoaa Blogger.

Luonnonkosmetiikkameikkini

luonnonkosmetiikka meikit

Pitkästä aikaa vähän luonnonkosmetiikkajuttua! Mähän en mun viime vuoden luonnonkosmetiikkaprojektissa päässyt kovin pitkälle meikkien osalta, mutta nyt on käytössä jo muutama meikkituotekin. Tällä hetkellä mun arkimeikkipussi koostuukin itse asiassa pelkistä luonnonkosmetiikkameikeistä. Joitakin vanhoja tavismeikkejä on toki vielä jäljellä, mutta mietin jo niiden pois heittämistä, kun alkavat olla osa aika vanhoja. Osa jää varmasti esiintymis- ja bilekäyttöön (haha, olipas se hauskasti sanottu, kun en edes muista milloin olen ollut missään bilettämässä!), mutta päivittäisessä käytössä pyrin käyttämään jatkossa lähinnä luonnonkosmetiikkaa. Tai päivittäinen käyttökin on vähän liioittelua, sillä mä en edes meikkaa joka päivä. Mutta jos johonkin kaupungille tms. lähden, niin vähän jotain kuitenkin laitan. 

Pusissa ei kovin montaa tuotetta ole, mutta ajattelin kuitenkin esitellä mitä sieltä löytyy.

Suurin osa mun meikistä on Bohoa, johon tutustuin, kun sain äidiltä ensimmäisen luonnonkosmetiikkameikkini, eli Bohon ripsivärin. Hän ei ollut siitä tykännyt ja mä sain sen testiin. Ja no... ei se mikään paras ripsiväri ole mikä mulla on ollut, mutta ei varmasti huonoinkaa. Väri ja harja siinä on kyllä ihan hyvät, mutta iltapäivästä se alkaa jo vähän varisemaan. Aion kuitenkin käyttää sen loppuun, mutta en usko, että ostan toista samanlaista. Mutta on Boholta löytynyt pari hyvääkin tuotetta. Kuten kätevä voidemainen meikkipuuteri, joka on aika kiva eikä sen päälle tarvitse enää puuteria. Mulla on käytössä myös Bohon kulmakynä, joka loistava ja siinä on näppärä harja toisessa päässä. Lisäksi mulla on poskipuna, josta en ole kyllä aivan vakuuttunut, sillä siinä ei ole mielestäni kovin vahva pigmentti. Tai sitten olen vaan valinnut liian vaalean värin (tuollainen aika kylmä pinkki) tai tottunut liikaa mun edelliseen voidemaiseen tavis-poskipunaan, jota kieltämättä vähän kaipaan... 

Boholta on siis löytynyt niin hyviä tuotteita kuin vähän keskinkertaisempiakin tuotteita. Merkkinä se kuitenkin kiinnostaa mua sen verran, että voisin vielä testailla joitain muitakin meikkejä. Se on myös melko edullinen merkki, joka on tietysti plussaa. Seuraavaksi ajattelinkin ostaa Bohon luonnonkosmetiikkakynsilakan!

Boho meikit

Arkisin harvemmin tulee laitettua mitään huulipunaa tai -kiiltoa, mutta yksi Laveran luonnonkosmetiikka-huulimeikki multa löytyy. Se on ihan ok tuote, mutta ehkä vähän oudon värinen. Usein käytössä onkin vain Hurrawn ihanat huulirasvat, joista mulla on myös tuollainen kanelin tuoksuinen, josta tulee vähän väriäkin.

huulimeikit

Meikeistä puhuttaessa on pakko mainita myös nämä Ecotoolsin siveltimet, jotka sain Kaksplussan Muksutreffeiltä goodie bagistä. 

EcoTools siveltimissä on synteettinen ja erittäin pehmeä harjaosa, joka sopii vegaaneille. Siveltimien varsiosa on ekologista ja nopeasti uusiutuvaa bambua, metalliosat ovat valmistettu kierrätysalumiinista. Kaikki tuotteiden painatukset tehdään soijamusteella. Sivellin on pakattu kätevään säilytyspussiin, joka suojaa sivellintä ja pitää sen puhtaana. Oikein hoidettuna sivellin on erittäin kestävä käytössä.

Ja huh! Jo ensimmäisen puuterisiveltimen vetäisyn jälkeen mä tajusin, että olen käyttänyt koko elämäni huonoja siveltimiä (yleensä oon ostanut ne H&M:ltä...)! Sivellin oli niin silkkinen ja pehmeäntuntuinen, että luulisi sen olevan jotakin eläimen karvaa, mutta se on kuitenkin synteettinen. Toinen saamani sivellin on peitevoidesivellin, jolla olen laittanut sitä voidemaista meikkipuuteria nenän pieliin, silmien alle jne. Nää on oikeasti niin hyviä, että mua alkoi kiinnostaa nuo luomivärisiveltimet ja silmänrajaussiveltimetkin...

Ecotools

Ecotools siveltimet

arkimeikki

Tällaisia meikkituotteita siis tällä hetkellä käytössä! Kiva päästä vähän vauhtiin näiden luonnonkosmetiikkameikkienkin kanssa! 

Onko teillä jotain hyviä suosituksia mitä luonnonkosmetiikkameikkejä kannattaisi ehdottomasti testata?

Kivaa uutta viikkoa! 


*Ecotools siveltimet saatu ilmaiseksi blogilahjana

2 kommenttia

  1. Everyday Minerals ja Uoga Uoga saavat täältä suosituksen! Etenkin, jos mineraalimeikit kiinnostavat. Niin ihanan tuntuisia iholla - eli tuntuu siltä, kuin meikkiä ei olisi lainkaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä! En ole kyllä mineraalimeikkejä kokeillutkaan, mutta vois testata! 😊

      Poista