Sisällön tarjoaa Blogger.

Äiti, joka shoppailee lastenvaateosastolta... itselleen!

Äiti, joka shoppailee lastenvaateosastolta... itselleen!

Mulla oli vähän reilu parikymppisenä toisinaan tapana ostaa vaatteita lastenosastoilta, sillä ne sopivat ihan hyvin ja olivat halvempia, kuin aikuisten vaatteet. Sitten unohdin tämän tavan useiksi vuosiksi, mutta nyt kun lastenvaateosastoilla tulee käytyä ihan tarkoituksella, on tullut välillä katseltua sinne isompienkin lasten puolelle... Ja nyt onkin käynyt niin, että olen ostanut taas tänä syksynä muutaman tuotteen lasten puolelta! 

Mähän en edes ole mikään ihan pikkuinen, vaan olen 167cm pitkä, S-kokoinen ja käytän kengistä 37-38 kokoa, mutta silti lasten puolelta voi tehdä löytöjä, jos vaatteita on 170cm asti ja kengistä löytyy tarpeeksi isoja kokoja. Ostin esimerkiksi jonkin aikaa sitten Stockan lastenosastolta Bel-merkkisen villatakin (sekoite, jossa alpakkaa 38%, polyamidia 32%, villaa 25% ja elastaania 5%), joka on ollut ihan nappi ostos! Neule maksoi kolmisen kymppiä, kun oli vielä jossain kanta-asiakasalessakin ja olen varma, että vastaavasta aikuisten mallista olisi joutunut maksamaan aika paljon enemmän. Villatakki on sellainen, joka voisi löytyä aikuisten puoleltakin eikä mitenkään lapsekas. Ja koska malli on melko väljä, on mulla tästä jopa koko 158/164cm, joka on tosi hyvä eikä edes hihat ole lyhyet. Muutenkin sanoisin, että kukaan ei voi tajuta, että tämä on lasten osastolta, ellei joku lapsi tai äiti tunnista nahkaista Bel-merkkiä reunassa.


Äiti, joka shoppailee lastenvaateosastolta... itselleen!

Äiti, joka shoppailee lastenvaateosastolta... itselleen!

Lisäksi olen ostanut samaiselta merkiltä pipon, jonka hintaa en nyt muista, mutta oli varmaan kympin luokkaa. Lisäksi ostin juuri H&M:n lastenosastolta valkoisen tupsupipon ja huivin talveksi, mutta unohdin nyt niistä ottaa kuvat. Yritin muuten myös ottaa asukuvia Rion avustuksella, jotta nää kamppeet olisi nähnyt mun päällä, mutta ai kauhee se oli vaikeeta! Ensinnäkin sisällä on niin pimeää (eikä voitu lähtä ulos, kun Myy oli päiväunilla sisällä), toiseksi Rio ei osaa pitää kameraa paikallaan ja kuvista tuli ihan suttuisia ja kolmanneksi ei tämä oma olemuskaan ollut ihan kuvauksellinen, kun olen ollut kipeänä ja nenä oli ihan punainen, naama ilman meikkiä ja tukka likainen... Yritin tosin peitellä tätä katsomalla jalkoihin, kuten asukuvissa usein on kai tapana, mutta ei sekään pelastanut mitään, hah. Onneksi mä en ole muotibloggaaja! Nyt saatte siis katsoa ostoksia vain näin tylsästi kuvattuna...

Äiti, joka shoppailee lastenvaateosastolta... itselleen!

Ja viime viikolla ostin vielä DinSkosta kengätkin lasten puolelta. Olen haaveillut lämpimistä Uggeista talveksi, mutta hinta kirpaisee vähän liian paljon. DinSkosta löysin kuitenkin hyvät halpisversiot, sillä nahkaiset kengät villavuorella maksoi vain 45e! Kengät oli vielä juuri mieleisen väriset ja niissä oli ihanat rusetit takana (joita aikuisten versioissa ei ollut). Olen joskus ennenkin katsellut DinSkon lastenosastolta jotain kumisaappaita, mutta koska 38-kokoa ei varmaan ole kovin monia per malli, on ne aina olleet jo loppu. Siksipä olinkin erityisen iloinen, kun bongasin nämä kengät ja omaa kokoa oli vielä jäljellä! Vaikka pakko myöntää, että mielessä kävi myös se, että vienköhän nyt jonkun isompijalkaisen lapsen kengät ja sen vanhemmat joutuvat ostamaan kalliimmat kengät aikuisten puolelta... 

Äiti, joka shoppailee lastenvaateosastolta... itselleen!

Joten suosittelen vilkaisemaan välillä myös lastenosastoille, jos olette sen kokoisia, että sieltä voisi löytää jotain! Nykyään kun lapsillekin on niin tyylikkäitä juttuja, eikä kaikki ole pelkkää Frozenia ja Batmania. Jokin aika sitten sovitin myös 170cm takkia lasten puolelta, mutta se tuntui ehkä vähän naftilta lantion kohdalta, kun ne on kuitenkin suunniteltu suhteellisen muodottomille teineille. Lastenosastolla vaatteiden sovittaminen on muuten mun mielestä vähän noloa... Ja ainakin Stockalla peilitkin on niin matalia, että mun piti vähän kyykistellä niiden edessä, haha! Mutta oon mä joskus nähnyt siellä jonkun toisenkin aikuisen sovittamassa jotain takkia tms. Ja aika monet pienikokoiset äidit taitaa ostaa Vimman tai Papun leggareita lasten isoimmassa koossa, kun onhan ne halvempia.

Mites te? Kehtaako joku muukin myöntää shoppailevansa lastenosastolta jotain itselleen? 


P.S. Ai miten niin huomaa, että mulla on ihan harmaa kausi menossa?? Mä oon kyllä niin sellainen, että innostun jostain väristä ja sitten vähän ajan päästä kaikki kamat on sitä samaan sävyä! Keväällä se oli vaalenpunainen, vähän ennen sitä minttu/vaalea turkoosi ja aikaisemmin tummansininen... apua!

P.P.S. Ota seurantaan myös Eat Hoop Loven Facebook sekä Instagram (@eathooplove)!

Ei kommentteja